Redo för hund?

Det måste man känna efter själv!
Man måste se till att ekonomin klarar av en hund. Själv betalar jag i runda slängar 900:-/månad för min hund + ev kurser och utrustning :crazy:
Man måste även se till om man bor i familj att alla är ense om att det kommer en ny familje meddlem.
Sen är det ju så att man måste vara intresserad av att lära sig. Är man det så har du och hunden bra förutsättningar för att få ett bra liv tillsammans.
Så det är du som avgör

jättesvårt...rent "mentalt" och ekonomiskt skulle jag klara en till hund ,men inte tidsmässigt ...tyvärr :(
*flikar in* Sen (tycker jag) att man visst kan bli kär i en ras och köpa en hund utifrån de ,även om det heter "ej nybörjarhund" eller nått i typ en hundbok :smirk:.
För jag (vore jag uppfödare) säljer hellre iväg hundar till trevliga människor som å ena sidan inte kan så mycket eller nånting men å andra sidan är jätteintresserade och vill pröva på och lära sej .
För när jag exempelvis har lektioner för nån är det jättesvårt med dom som "kan" (anser dom själva) och därmed stänger av alla kanaler för ytterligare inlärning från devisen "jag har faktiskt haft fem hundar" -"Jag har haft egen häst i arton år" -"Jag har faktiskt tävlat LB"....so jävla what :confused:
Jorden är inte platt ,gamla hundböcker med instruktioner om hur man bäst gör ett knyck med handleden för att dra i kopplet ( :smirk: jo de finns ,för den har jag läst :D) gramantyglar och allt annat skräp är inte svaret på allt ,ej heller slutstationen ,det finns alltid mer .

Sen kan det kännas lite "hjälp" ibland ,men det gör det alltid om man är ovan -jag har tex min första katt nu -det går rätt bra fasten jag aldrig haft förut OCH att jag blir osäker...men då frågar man :smirk: och förhoppningsvis får man bra svar (därför är bukefalos så himla bra motför verkliga livet) ska jag rida och nånting inte funkar skulle jag få höra "sätt på en snodd"...eller "dra till hon i häcken två gånger me spö så går de bättre" :crazy:
Här finns det massa normala (och onormala) männsker ,fast dom sista kan man ignorera :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 937
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar