Red tinkern igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
För några veckor sedan ställdes tisdagens lektion in p.g.a. strömavbrott och idag var det dags att rida igen den lektionen. Det var en extra grupp som satts in för att vuxna på ridskolan skulle kunna rida igen. Egentligen hade jag tänkt rida igen en onsdag då jag tror att den gruppen som är då, är lika lång som de andra grupperna jag rider i, d.v.s. 1½ timme, men nu blev det denna som bara var en timme. Det var lite dåligt valt av mig då jag kände mig lite snuvad på konfekten av den kortare ridtiden.

Jag fick rida tinkern idag som jag tidigare i höstas hade en konflikt med. Nu funkade det mycket bättre . Jag har analyserat vad som troligen blev fel och det verkar som om det har löst en hel del. Idag var hon kul att rida igen.

Hon hade gått lektionen innan så hon var redan uppvärmd när jag satt upp. Men jisses vad hon sköt ut vänster bog i början av lektionen! Jag har nog inte varit med om att det varit så illa någon gång. Det släppte dock undan för undan.

Det visade sig att de 3 andra som också red igen i gruppen var relativt gröna ryttare. En var nästan total nybörjare. Så lektionen anpassades efter det och det blev ingen galopp alls på hela lektionen. Jag undrar vad jag tänkte på när jag bokade in mig här. Jag borde tagit onsdagen.

Efter lektionen var fröken häst ganska så ordentligt svettig, till skillnad från mig, som inte var det. Hon är verkligen en total motsats till ponnyn med sin känslighet.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 251
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
2 064
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är hösten här, och med den nya ridrutiner för min del. I våras red jag 1½ gång i veckan på stora ridskolan, och ungefär en lektion i...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Operera fast liten chans till förbättring?
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp