Rectiligne vs. Sarm hippique

Etoile

Trådstartare
Har hittat tre olika stövlar som jag har fastnat för, men vilka är värda att satsa på? Vilka tycker ni? Bortse från priset..

Y2CQTU_0350.jpg

FB9JB8_0353.jpg

rc_03.jpg

Senast ändrad:
Sv: Rectiligne vs. Sarm hippique

mina rectiligne ska ja hämta ut imorn. :) kan ju skriva sen vad ja tycker om dem.

Jag har dem översta stövlarna (eller modellen med snörning då) och är nöjd med mina - supermjuka, går fort att rida in dem och snygga är dom också (har blivit använda i över 1 år nu).

Beställde nya Sarm Hippique stövlar igår - modellen 500 i färgen brun utan snörning :bump:

Så jag kan rekomendera dem *tummen upp*

Ok.. Sjunker dom mkt. i vristen efter ett tags användning?

Nja, sjunker som vanliga stövlar ca 2 cm. Kom ihåg att mått tabellen till Sarm Hippique (höjden) är från golvet och upp bakom knäet.

ok, det kan ju vara bra att veta, eftersom jag troligtvis isf. måttbeställer stövlarna till mina konstiga ben :crazy:

Ok,ska du måttbeställa så lägg gärna på 2 cm extra ca så slipper dem att bli väldans låga när dom har sjunkit ned.

Jag tycker du ska ta Sarm..Dom är både snyggare och bättre

jag har ett par Rectiligne, köpt begagnade. dom är underbara! mjuka och sköna, men visst ger de inte samma stöd som ett par "hårdare" läderstövlar, dressyrstövlar. jag har med snörning på.

Ta inte Sarm, det kan omöjligt finnas stövlar med sämre dragkedja än dem. :crazy:

Jag har Rectiligne Tampa, köpt begagnade för ett par år sen, och lika fina än (trots ganska avancerad vanvård). UNDERBART mjuka, snygga och håller sig snygga trots avancerad vanvård som sagt. Kommer ALDRIG återgåt till andra 'hårdare' märken igen. Dragkedjorna har hållit, lädret har hög kvalitet och jag har kort sagt inte ett smack att klaga på. Har dock ingen erfarenhet av Sarm

Har också Tampa, mkt nöjd med mina, putsar dom max en gång i mnd och då ser domsom nya ut. Mjuka och sköna. Kanske inte dom snyggaste stövlarna, men helt klart bra och prisvärda!

Jag rek de översta

Jag har sådana :love: Och tycker de är superbra.

Haft dem i över ett år nu och de ser precis lika bra ut nu som då.

Inga problem med dragkedjan har jag haft eller de jag känner heller för den delen.

Å andra sidan så är det väl kanske inga varje dag stövlar utan mer tävlingsstövlar.

Alexandra_W skrev:
Jag har Rectiligne Tampa, köpt begagnade för ett par år sen, och lika fina än (trots ganska avancerad vanvård). UNDERBART mjuka, snygga och håller sig snygga trots avancerad vanvård som sagt. Kommer ALDRIG återgåt till andra 'hårdare' märken igen. Dragkedjorna har hållit, lädret har hög kvalitet och jag har kort sagt inte ett smack att klaga på. Har dock ingen erfarenhet av Sarm

Ok, men det är bara den modellen på bilden jag är intresserad av.. Men det lär väl vara samma kvalité, eftersom det är samma märke!

rayspool skrev:
Jag rek de översta

Jag har sådana :love: Och tycker de är superbra.

Haft dem i över ett år nu och de ser precis lika bra ut nu som då.

Inga problem med dragkedjan har jag haft eller de jag känner heller för den delen.

Å andra sidan så är det väl kanske inga varje dag stövlar utan mer tävlingsstövlar.

Ok, jag hade inte heller tänkt ha mina varje dag, kanske 3ggr/v.. (på träning och tävling)..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Fiorano
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
24 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka