Rebushjälp!

pepp

Trådstartare
Jag ska ge pojkvännen en rostfri vattenkokare när han fyller år och jag tänkte göra ett kort med en rebus på paketet.

Han håller nämligen på plastbanta hemmet och jag tänkte att det kunde vara finurligt med en sån rebus (plastbanta alltså) :D
Problemet? Jag är inte speciellt kreativ, haha.

Eller om det är bättre att göra en rebus på just vattenkokare kanske?

Jag ska ge pojkvännen en rostfri vattenkokare när han fyller år och jag tänkte göra ett kort med en rebus på paketet.

Han håller nämligen på plastbanta hemmet och jag tänkte att det kunde vara finurligt med en sån rebus (plastbanta alltså) :D

Ingen? :(

Ah, I see! Vad bra!

Men du menar alltså rebus och inte rim? (Ursäkta min tröghet hahaha)
Rim känns ju enklare att göra än en rebus tänker jag ;)

Vill du alltså ha ordet plastbanta som rebus? :)

*Ritad planka* -nka + *Ritad stol*-ol + *Ritad banan* -an + *Rita någon som tar något*

Haha gud vad dåligt, förstod du ens hur jag menade?

Hm, platåbild -tå stjärna -Järna och en bild på nutrilett? :P får man göra såna kluringar i en rebus?

Gör en rebus som blir typ "Ingen plast i ditt palats".
Jag ÄLSKAR att göra rebusar.

Den här fick maken av mig förra året när vi skulle till Bryngfjordens Bike Park och cykla downhill:

980857_10151967823273761_150767036_o.jpg

Gör en rebus som blir typ "Ingen plast i ditt palats".
Jag ÄLSKAR att göra rebusar.

Den här fick maken av mig förra året när vi skulle till Bryngfjordens Bike Park och cykla downhill:

980857_10151967823273761_150767036_o.jpg

Har du tid att klura ihop en på "ingen plast i ditt palats" åt mig? :D

Din var ju hur klockren som helst! Kom han på vad det var? :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 152
Senast: Masqueradee
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar