Reaktioner på jäst

P

Pepparn

Har någon upplevt det? Jag vet inte om det är tillfälligheter men när jag började ge min häst jäst för några månader sedan så började han hosta och snora. På nåt sätt kanske jästen satte igång en förkylning som kanske legat och "grott". Jag slutade med jästen och han blev bättre. Nu så råkade en tjej i stallet ge honom jäst i maten igår och idag så var han helt skorvig och liksom fjällig på mulen. Det måste vara tillfälligheter eller är det någon annan som upplevt nåt liknande?

Sv: Reaktioner på jäst

Hosta och snor är väl vanligast om man ger jästen torr, den dammar något så grön :devil: att det vore konstigt om hästen inte drabbades av en dammreaktion. Blöter man den i övrig mat brukar det funka, likaså kan hästen se ut så på mulen om jästen ges torr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 645
Senast: cassiopeja
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka