Reaktion på vacc???

W

Warmia

Har en ponny som fick sin andra spruta i grundvacc i går. I dag nu på eftermiddagen när jag går ut och klappar om henne så är hon rejält svullen i sprutsticket OCH runt halsen framme bakom ganacherna. Ponnyn har varit pigg hela dagen och går och betar förfullt utan annan symtom.....
Ska man avvakta eller ringa vet, eller är det någon som vet något om dessa symtomer?

Hon är spruträdd så hon rörde sig ganska mycket precis när sprutan togs, kan den ha nuddat någon nerv/blodkärl som gav reaktionen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 048
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 178
Senast: Karminnie
·
Hästvård Nu börjar fler och fler pållar i stallet bli dåliga i magen. Dom är uppdelade på lite olika sätt i hagarna: 3st ston har precis bytt...
2
Svar
31
· Visningar
3 530
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp