RC uppköpt av W??

Yrja

Trådstartare
Foderfundering.. De sa på djruaffären att RC köpts upp av Wis*as och pga av detta hade de slutat sälja märket. De påstod att kvalitén på fodret inte är att lita på längre.

Är det så? Jag följde deras råd och bytte till I*ms, efter som att jag vill fortsätta handla på den djuraffären. Mina katter tyckte mycket om nya fodret men gillade RC också.

Vad tycker ni?

Sv: RC uppköpt av W??

Nej det har jag inte hört något om. Men jag vågar inte säga att det inte är sant, men det borde alla djuraffärer hört talas om? (jobbar i djuraffär)

Läget är som sådant att Royal Canin år 2002 köptes upp av Masterfoods Holding som är ett dotterbolag till Mars Inc. Mars Inc. är fetstora och några av deras djurfodermärken är Pedigree, Cesar, Advance och Whiskas.

Så nej, Whiskas äger inte Royal Canin men både Royal Canin och Whiskas ingår numera i Mars Inc. och visst har kvalitén på Royal Canin stadigt sjunkit de senaste åren, vet dock inte om det har med detta att göra.

Okej. Tänkte väl att det var ngt sånt. Jag upplevde att butiksbiträdet menade att det var något som skett nyligen. Men då är det inte så alltså.

Liknande trådar

Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 216
Senast: Mumfie
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 197
Senast: Shenzi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 908
Senast: melen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar