Råttuppfödare?

Sv: Råttuppfödare?

gul_zebra skrev:
Kollade en snabbis, Mariestad är det i. Trodde det var sthlm men jag mindes visst lite fel :o

Mmm...
Men vet du hur transporthjälp funkar?

jo ibland har dom selfar oxå, beror lite på vilka honor det är som har fått ungar... hanen dom har är striped rex, och har för mig att två honor är det också och en hona är "vanlig" hooded.. kommer inte riktigt ihåg, dom har dom i ett avskiljt rum och jag såg dom bara ett par gånger när jag jobbade där för flera månader sen... men jag såg pew-rexar där när jag köpte min pojke, och jag såg en s-pew när jag jobbade där, den var bebis då :D

Drusilla skrev:
jo ibland har dom selfar oxå, beror lite på vilka honor det är som har fått ungar... hanen dom har är striped rex, och har för mig att två honor är det också och en hona är "vanlig" hooded.. kommer inte riktigt ihåg, dom har dom i ett avskiljt rum och jag såg dom bara ett par gånger när jag jobbade där för flera månader sen... men jag såg pew-rexar där när jag köpte min pojke, och jag såg en s-pew när jag jobbade där, den var bebis då :D

Oki doki :)
Längtar, vill ha råttor nu :D
Ända sedan den dagen jag för första gången träffade på en råtta så blev jag förälskad :love:

Det är bara att leta efter nån som åker den vägen du behöver ta råttan/råttorna och be den ta med sig ;)

jaa, det är klart, jag bestämde mig när jag var typ 4 år att jag skulle ha råttor! ;)
hursomhelst åker jag ofta mellan stockholm och gävle, så hittar du någon uppfödare
i stockholm kan du bara höra av dig så tar jag med rådisarna åt dig :)

Drusilla skrev:
jaa, det är klart, jag bestämde mig när jag var typ 4 år att jag skulle ha råttor! ;)
hursomhelst åker jag ofta mellan stockholm och gävle, så hittar du någon uppfödare
i stockholm kan du bara höra av dig så tar jag med rådisarna åt dig :)

När jag var 4 år visste jag nog inte ens att det fanns TAMA råttor :D
När jag var 14 däremot (för två år sedan) så träffade jag mina första råttor på ett ridläger :love:
Jag kan ju säga att jag var såld från första början!
Jag höll till mer bland råttorna än bland hästarna, ha ha :smirk:
Efter det frågade jag mamma om jag kunde få köpa två råttor.
Då sa hon "kanske" efter att vi flyttat.
När vi flyttat (efter ett år) frågade jag i gen.
Då sa hon "nästa sommar efter språkresan" (den här sommaren alltså).
Så nu har vi skrivit kontrakt på det och hon har inget att säga till om ;)

Okej, det ska jag ha i åtanke när det börjar bli dags :)

haha, jag såg en punkare som hade två ENORMA råttor (ja, de var väl normalstora, men jag var väl lite mindre på den tiden...) som hade nithalsband! hon gick med dem på axlarna i affären, då bestämde jag mig för att jag ville ha såna också. ;)
haha, det är bra att skriva kontrakt direkt när ens förälder säger något, de har en förmåga att sen säga "det har jag aldrig lovat!" :p jag köpte mina råttor utan att fråga mamma, faktiskt. hon blev lite småsur för att jag inte hade frågat, men efter en dag var hon helt kär och att lämna tillbaka dem var inte att tänka på :D

Drusilla skrev:
haha, jag såg en punkare som hade två ENORMA råttor (ja, de var väl normalstora, men jag var väl lite mindre på den tiden...) som hade nithalsband! hon gick med dem på axlarna i affären, då bestämde jag mig för att jag ville ha såna också. ;)
haha, det är bra att skriva kontrakt direkt när ens förälder säger något, de har en förmåga att sen säga "det har jag aldrig lovat!" :p jag köpte mina råttor utan att fråga mamma, faktiskt. hon blev lite småsur för att jag inte hade frågat, men efter en dag var hon helt kär och att lämna tillbaka dem var inte att tänka på :D

Ha ha, okej :D

Jag påminde mamma för ett tag sedan och det ser fortfarande bra ut, hon står för vad hon gjort :)

Ha ha, skulle jag göra så skulle jag aldrig mer få något djur :crazy:

mja, men jag hade redan typ 15 marsvin då så jag tror inte hon orkade bry sej så mkt :P
sålänge jag tar hand om dom och betalar allt själv får jag ha så många jag vill, typ.

Drusilla skrev:
mja, men jag hade redan typ 15 marsvin då så jag tror inte hon orkade bry sej så mkt :P
sålänge jag tar hand om dom och betalar allt själv får jag ha så många jag vill, typ.

Ha ha, okej :D
Själv har man ju bara två hundar :smirk:
Ja, så sa mamma också, jag får ha råttor så länge jag betalar allt själv och tar hand om dem själv :)

Liknande trådar

Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: Halcyon
·
Fritid Min plan A gick inte vägen då ett hotell i Gävle erbjöd inte spa-paket under sommaren, Högbro bruk hade inte nått som passa dom dagarna...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: Entourage
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mysig/romantisk restaurang i Stockholm
  • Black Friday
  • Avstå jobbresor

Hund, Katt, Andra Djur