Råttor och gräsänder

gul_zebra

Trådstartare
Nu när det blev soligt idag så har jag passat på att ta med mig Mats till vattenparken och fotat lite :D

Bilderna går att klicka på! Eller ska gå iaf, första gången jag försöker :D

På väg till vattenparken

Stötte på lite gräsänder :)

Och så fick Mats för första gången vad jag vet springa runt "fritt" med sele utomhus, och det gick så bra så även om han mest höll sig till mig :D

Fler bilder på väg, alla fick inte plats...

Sv: Råttor och gräsänder

Äh vadå, det där var väl ingenting (jag har nämnligen knäppt exakt 114 bilder och filmat en snutt totalt... Idag) :angel:
Råttan btw, det är Mats på alla bilder :D De andra fotas nån annan dag för nu ska jag sova :rofl:

gul_zebra skrev:
Äh vadå, det där var väl ingenting (jag har nämnligen knäppt exakt 114 bilder och filmat en snutt totalt... Idag) :angel:
Råttan btw, det är Mats på alla bilder :D De andra fotas nån annan dag för nu ska jag sova :rofl:

Jisses :eek: Gör du inget annat än o fotar? :D

Å sova nu? Vissa har det bra :D

Så söt lille Mats är:love: :love:

Hur går det förresten? Kan han bo ihop med grabbarna eller måste han flytta?

Vadå, KAN man göra annat? :eek: :D

Njae, det skulle jag inte kalla lyx direkt, jag håller på vänder tillbaka dygnet bit för bit nämnligen :D

R8n: Mats är snäll men Leffe är arg på honom :angel: Men stanna får han så gärna så :love: Funkar det inte så funderar jag på att kastrera och låta honom bo med tjejerna, behöver ju ändå någon ny i tjejburen snart :)

gul_zebra skrev:
Vadå, KAN man göra annat? :eek: :D

Njae, det skulle jag inte kalla lyx direkt, jag håller på vänder tillbaka dygnet bit för bit nämnligen :D

haha, det e fortfarande lyx... :D

:rofl: ptja... sjä'lv får man ju knappt sova alls längre, så att du kan gå å lägga dej o sova mitt på dagen ÄR lyx;)

Fina bilder! Jag blir så imponerad varje gång du har fotat, att du lyckas få så bra bilder på råttorna. :) Har du något särskilt knep eller så? Typ neddrogning. :angel: ;)

Tackar :)

Njä, på med macro och knäpp så många som möjligt tills kameran är full och så plocka bort dåliga bilder, sen knäppa ännu mer och hålla på så tills alla bilder i kameran ser bra ut (vilket resulterar i typ... 50% bra bilder och 50% dåliga om man har tur). Och så in med bilderna i datorn, beskär så råttorna hamnar där de ska vara och inte i översta hörnet exempelvis om man nu inte vill ha bilden så, kanske fixa ljuset om det bara är en svart prick och sådär :D
Och så knäppa kort typ varje dag förstås (du skulle bara veta hur ofta jag knäpper kort som inte läggs upp här :angel: )

Sen är det visserligen inte snyggt, det ser mest skabbigt ut, men ibland kan man faktiskt ha nytta av att fixa mer skärpa i Photoshop som jag gjorde på första andbilden här :angel:

Yes, I'm a cheater sometimes! :D

Senast ändrad:

Okej, tackar så mycket för tipsen! Får väl väcka de små liven snart och kameraterra dem lite, tror jag. :devil: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 709
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 961
Senast: kma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka