Sv: Rätten till 15 timmar??
Tyvärr har man inte mkt att välja på när man bor som vi gör. Det finns några förskolor men alla åt helt fel håll. Det skulle innebära ca 5 mil extra sammanlagt på en dagisdag.
Dessutom går han med de barn han ska gå i skolan med sen.
Att de får betalt för att ha barnen tvivlar jag inte på. Men det tycks inte göra nån skillnad.
Inte heller att barnen har rättigheter. Det kör dom över totalt.
Därimot har de rätt att neka sonen fler än 3 timmar/dag om det va 3 timmar dagar för 15 timmarsbarnen. Men det har de ju inte då de kör med 7,5 timmar dag.
Jag har faktiskt erbjudit mej att betala för den extradagen då jag blev så less. Men det gjorde inte heller nån skillnad..
Finns det ingen förskola lika långt åt något annat håll som ni kan byta till då?
Försvinner barnen försvinner pengarna helt enkelt. Bara en förskola med stabilt barnunderlag kan bete sig på det viset.
De får med 99% säkerhet betalt av kommunen för era 15 timmar.
Detta ska vara för barnens bästa och regeringen har slagit fast att efter 3 års ålder har man rätt till att leka med andra barn 15 timmar i veckan. Och många av oss som är hemma mycket med 4 och 5 åringar vet att sitta hemma och mysa i soffan som en liten vuxen inte riktigt är deras behov varken mentalt eller fysiskt.
Tyvärr har man inte mkt att välja på när man bor som vi gör. Det finns några förskolor men alla åt helt fel håll. Det skulle innebära ca 5 mil extra sammanlagt på en dagisdag.
Dessutom går han med de barn han ska gå i skolan med sen.
Att de får betalt för att ha barnen tvivlar jag inte på. Men det tycks inte göra nån skillnad.
Inte heller att barnen har rättigheter. Det kör dom över totalt.
Därimot har de rätt att neka sonen fler än 3 timmar/dag om det va 3 timmar dagar för 15 timmarsbarnen. Men det har de ju inte då de kör med 7,5 timmar dag.
Jag har faktiskt erbjudit mej att betala för den extradagen då jag blev så less. Men det gjorde inte heller nån skillnad..