Råtta och mus..?

MiiaLi

Trådstartare
Hej, jag kom bara å tänka på en sak här ikväll...Jag har funderat på att skaffa mig möss (igen) Men funderar också på om jag ska köpa råttor ist..och då fick jag bara upp tanken i huvet : Kan man ha en råtta och en mus ihop? Eller äter råttan upp musen? (jag känner mig ganska idiotisk som frågar, men jag måste bara få veta:angel: )

Sv: Råtta och mus..?

Som gul-zebra säger är råttor rovdjur i det vilda så chansen att musen blir mat är tja, rätt stor.

Japp,musen lät bli råttmat.
Tyvärr hände det mina marsvin under ett obevakat ögonblick för många år sedan. Råttan hade bitit ihjäl dem och satt och åt på dem.:crazy:

Jag hade råttor och möss ett bra tag..
Och när en råtthona hade bebisar, smet en mus och återfanns bland hennes bebisar. :D Gallret i hennes bur var lite glest så musen smet enkelt in dit.
Dom var då ungeför lika stora och musen blev omhändertagen av råttmamman precis lika bra som hennes egna. Jag lät den vara kvar, men den blev lite mobbad av "syskonen" när de växte och blev större, så han fick snällt flytta tillbaka till sina egna artfränder.

Haha, okej då vet jag..Ska nog ha endast möss då :P
Men usch vad obehagligt att se sin råtta sitta och äta på sina marsvin :O

Klart du kan ha både möss och råttor, det är ju jättevanligt! Inte i samma bur dock.... ;)

Men usch vad obehagligt att se sin råtta sitta och äta på sina marsvin :O
När min bästis passade min gerbil så vaknade hon mitt i natten av att gerbilen rymt ur buren, tagit sej in i marsvinets bur och satt i nacken och slet tussar ur pälsen (eller försökte). Snacka om KILLER-RAT! Marsvinet bara fortsatte äta hö. Min goa kompis plockade ur gerbilen, lagade dess bur och återställde ordningen. Hon e GULD!:love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 033
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka