Sv: "ratt hem viktigare an priset"??
*kl*
Jag har själv använt en liknande formulering vid försäljning av en häst, "pris diskuteras med rätt köpare". Jag var tvungen att sälja (hade för lite plats i stallet och inte tid för två unghingstar) men var til skillnad från vad som verkar vanligast här i tråden inte intresserad av att ge bort hästen heller. Då det var en ponnyhingst så var jag noga med att hitta en köpare som kunde ha förutsättningar att ta hand om honom och hantera honom, även om de kastrerade så skulle han ju ridas in osv. (var bara sutten på och skrittad ett par gånger vid försäljningen). Med "rätt köpare" avsåg jag i det fallet en duktig tjej/kille med mycket unghästvana, kanske vuxen ponnyryttare eller en tävlingsryttare med ridande föräldrar som verkligen hade engagemang, tid och kunskap för att utveckla honom och behålla honom under lång tid - då hade jag kunnat tänka mig att gå ner lite på priset, även om han inte var speciellt dyr.
Givetvis finns det många som är "fel köpare" - men en sån hade jag aldrig sålt till. Det stod även i annonsen att han endast såldes till någon med hingst- och unghästvana. Som vanligt när man annonserar är det en del direkt olämpliga som hör av sig, och känns det så så säljer jag inte - oavsett hur bråttom det är. Nu fick jag honom såld hyfsat snabbt ändå, efter bara 4 månader på annons.
Tyvärr kanske för TS så har jag lite svårt att tänka mig att de som skriver liknande formuleringer i annonser har tänkt sig en hästverksamhet som "rätt hem".