Tycker det känns som du bör lugna dig lite.
Jag anser personligen att man inte skall ha jordbruksmaskiner i hagarna, jordbruksmaskiner är flyttbara och kan därför enkelt flyttas därifrån till lämpligare plats.
Ni som försökt försvara att det är ok, och att hästar inte skadar sig om de vant sig eller vilka nu argumenten varit, anser jag inte veta vad ni pratar om.
Personen det i detta fall handlar om gjorde helt klart ett misstag om det stod mskiner i en hage där det gick hästar. Vad jag förstår rättade hon sedan till sitt misstag omgående hon blev uppmärksammad på det. I och med detta anser jag just den saken vara ur världen.
Vi vet inte allt runt detta fall, men utifrån de uppgifter som framkommit anser jag det väldigt, väldigt konstigt med ett djurförbud.
När det gäller att gå in i det låsta stallet med nyckel kanske det inte rubriceras inbrott, eftersom det inte handlade om att bryta sig in.
Jag håller med de flesta här om att inspektören inte skall gå in i stall om inte ägaren är med eller har gett sin tillåtelse. Med polis kan de väl gå in, men jag anser att man bör försöka kontakta stallägaren först, ändå.
Det kom upp någonstans att anhöriga till stallägaren kan ha gett inspektören nyckeln. Om så är fallet kan jag tänka mig att inspektören klarar sig undan anklagelse om intrång.
Jag anser dock förstfarande att inspektörens agerande verkar konstigt om man ser till de uppgifter som hitills framkommit.