Rätt gå in till häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rätt gå in till häst

Stallet var nyrenovereat för ca 3-4 år sen med nytt cementgolv och nya hästboxar.

Jag tycker i alla fall att inspektören är en översittare och inte ens talar med djurägaren.Hur tror ni hon känner sig
En massa skitpratare och avundsjuka ligger bakom detta
Är det fler i Älvdalen där som haft så bra hästar och satsat så mycket . Hon har fött upp över 20 föl nog borde väl veterinären ha reagerat förr om det varit ett problem , jag hade känt mig hånad om jag var hon.
och tror ni att hästägaren skulle ha lämnat hästen hos henne om de
andra varit vanvårdade då 5 mån före hästarnas död

Är det så svårt att förstå att jag anser det är misskötsel just av den anledningen att skaderisken ökar?

Då tycker jag du ska gå en kurs i svenska och lära dig ordets betydelse. Synonym är "vanvård". Din tolkning av ordet har ingenting med den korrekta betydelsen att göra.

På något sätt lyckas du mer o mer spä på misstanken att inspektörens helhetsbedömning ändå är riktig!
PL
Det håller jag verkligen inte med dig om, däremot att Anette är utsatt för någon i sin omgivning som vill hennes djur illa, vilket jag anat från första början.

Som en del av hennes krets så kan du säkert inte se det. Men för min del som står utanför börjar det mer o mer kännas som att det kan ligga ngt i inspektörens agerande vilket det inte gjorde från början.
PL

Om nu hästen var vanvårdad varför ringer de inte till veterinären
utan väntar 2 mån till och sen går in igen Platbardis har då begärt
poliseskort hem till Anette och hennes mor efter första olovliga intrånget

Inspektören har alltså även besökt A. med poliseskort?

Då tycker jag du ska gå en kurs i svenska och lära dig ordets betydelse. Synonym är "vanvård". Din tolkning av ordet har ingenting med den korrekta betydelsen att göra.

Vad spelar det för roll? Har du inget annat att gnälla på för tillfället än en viss betydelse av ett ord? Du låter som en gammal torr och tråkig svenskalärare.:grin:

Nu har vi språklektion här verkar det som.

Jag är ännu en som tolkar ordet vanvård som klart allvarligare än misskötsel.

Den personen tycker också att det är vanvård att ha djur ute vintertid och att .lammen har frusit ihjäl.

Ja, detta exempel, om det är korrekt beskrivit och om det är så att lammen frusit ihjäl som anmälaren menar:confused:, måste man ändå tolka som en av de nytillkommna beskrivna svagheterna i djurhållningen.

Som en del av hennes krets så kan du säkert inte se det. Men för min del som står utanför börjar det mer o mer kännas som att det kan ligga ngt i inspektörens agerande vilket det inte gjorde från början.
PL
ok men då ska jag klargöra för dig att jag är inte en del av hennes krets och står helt utanför, däremot ska jag ta del av de offentliga handlingar som finns.

Nu har vi språklektion här verkar det som.

Jag är ännu en som tolkar ordet vanvård som klart allvarligare än misskötsel.
Båd orden är mkt laddade, men de är synonymer. Lätt att slå upp i ordlistan. Jämför också engelskans "miss" som betyder "brist" eller "i avsaknad av", Inget av orden passar in på Anettes gård och djur.

Vad spelar det för roll? Har du inget annat att gnälla på för tillfället än en viss betydelse av ett ord? Du låter som en gammal torr och tråkig svenskalärare.:grin:
För tillfället har jag inget mer att gnälla på, men oroa dig inte, jag hittar snart nåt!:grin:
SVENSKLÄRARE om jag får be, det heter INTE svenskalärare!! Kan bero på att jag är en fd sådan!;)
Gammal? jovars
Torr och tråkig? Inte ett dugg!

Ja, detta exempel, om det är korrekt beskrivit och om det är så att lammen frusit ihjäl som anmälaren menar:confused:, måste man ändå tolka som en av de nytillkommna beskrivna svagheterna i djurhållningen.
Jag tror både du och PL får läsa mer än en gång, lite svårt när allt är skrivet i en och samma mening visserligen, men min tolkning av den texten är en helt annan!

Jag tror både du och PL får läsa mer än en gång, lite svårt när allt är skrivet i en och samma mening visserligen, men min tolkning av den texten är en helt annan!

Jasså....lite svårt....???
Varför påpekar du då inte för den skrivaren,Maybelline, att hennes meningsuppbyggnad har övrigt att önska, gammal svenkAlärare som du är?

Det lyser igenom rätt bra att du är irriterad på mig och mina inlägg mer än på min svenska, din argumentation tryter och då tar du till annat, det finns andra brister i språket av andra där du väljer se mellan fingrarna.

Dessutom har jag inte påstått att min tolkning är rätt, man blir ju lite mörkrädd om du är en iof f.d svenskalärare, det är inte bara jag som i trådens gång fått åsikter tillskrivna sig av dig som man inte skrivit, utan mer som du hittar på.

Senast ändrad:

För tillfället har jag inget mer att gnälla på, men oroa dig inte, jag hittar snart nåt!:grin:
SVENSKLÄRARE om jag får be, det heter INTE svenskalärare!! Kan bero på att jag är en fd sådan!;)

.....och nu måste jag undra vad språkbruket har för betydelse i detta fall om att jag tycker det är misskötsel för att hästar kan skada sig?

Men Ginnies, du har ju även i andra trådar använt ord som du tydligen inte vet betydelsen av och sen förnekat att du har sagt så. Det är väl självklart att vi som har koll på svenska språket reagerar då. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 267
Senast: Lillfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar