Rätt bett

S

sarre_hall

Vilka bett använder ni er utav när ni börjar rida in hästen. Jag har en 4-åring som jag har ridit in nyligen. han gick då på ett applemouthbett, 3-delat. Men jag tycker inte att han går så bra på detta. Kan kasta med huvudet mkt Hans tänder e kollade för en mån sedan o då drogs avrgtänderna. så munnen är det inget fel på.
jag vet inte riktigt vilket bett jag ska testa för att se om det blir bättre i hans mun.

Mvh sarre:bow:

Sv: Rätt bett

Jag använde ett rakt med lösa ringar när jag red in min häst.
Men, jag rekommenderar också de raka med fasta ringar :)

Ett rakt novabett brukar funka på dom flesta hästar:)
Jag använder novabett lr ett tredelat bett med fasta ringar till unghästarna

Jag rider helst in bettlöst men bettvänjer oftast med rakt bett och fasta ringar. Sen övergår jag till tredelat med fasta ringar och om detta funkar byter jag inte.

Jag börjar på bettlöst, sen vänjer jag hästen vid ett rakt med fasta ringar (alt. bettskivor) + berrlösa och tillslut på enbart bettet :)

Jag använder ett vanligt tvådelat när jag rider in, men de hästar jag ridit in har redan varit bettvana när jag börjat med dem. Vet inte vad för bett ägaren använt då, men tvådelat har alltid fungerat bra för mig.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 238
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 424
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar