Jag tycker att du har helt rätt, för mej känns det jobbigt att behöva ta in hästarna redan efter 12 timmars utevistelse men för första gången sedan jag började ha häst själv så vill hästarna verkligen in nu enbart pga kylan.
De står och väntar vid grinden trots massor av hö i hagen och det har aldrig hänt förut.
Vid snöstormar och dylikt så har de stått och tryckt någonstans och visst vill de gå in då när man kommer men inte så som nu, nu står de verkligen vid grinden och vill in
Min islandskorsning, visserligen klippt men inte mycket går med 300 grams täcke nu och ändå var hon kall igår, araben har samma tjocklek på täcket och var visserligen inte så kall men inte varm heller utan uppdragen.
Idag är planen att ta in dem några timmar mitt på dagen så att de får upp värmen igen och att de då kan vara ute sina 16 timmar trots allt.
Att elmätaren snurrar för fullt blir ett senare bekymmer
det är ju trots allt extremt ovanligt här att det är under 10 minus så länge som det har varit nu, vanlig vintertemperatur här är mellan 5+ grader och 5 minusgrader.