Räta upp överlivet efter hinder

A

anla91

Jag har problem i tex. serier med att räta upp överlivet direkt efter hindret. Jag är kvar i nästan samma position som över hindret, kan nån ge mig något tips på hur jag ska kunna förbättra de?

Sv: Räta upp överlivet efter hinder

Jag brukar höja blicken långt bort och då brukar mitt överliv följa med. Dock är jag ingen expert på hoppning.

jag hade samma problem ett tag, men jobba mycket med att tänka på det, stärk rygg- och magmuskler, så du orkar vara upprätt emellan, ju starkare du är i de musklerna ju snabbare kommer man tillbaka. Titta upp. Svårt att veta exakt vad du ska göra eftersom jag inte sett dig, men ta hjälp av en tränare om du inte redan har en, har du en, berätta vad problemet är och om denna har några tips att hjälpa dig med.

om du inte rider för tränare varje gång du hoppar så se till att en kompis ropar "Räta upp dig" vid varje landning.. :)
gör det nästan maniskt för dig ;) "räta upp efter hinder", "räta upp efter hinder", "räta upp efter hinder"

jag har gått hoppkurs i hmm 4-5 år men har inte börjat lära mig det förrens nu.. det tar lång tid att lära sig rida.. mycket är faktiskt menatlt. se det perfekta hoppat, räta upp dig och balanser upp hästen utan att dra i munnan, tänk att du ska få hästen att sätta under sig och komma upp enbart med hjälp av din sits.. då kommer man upp med överlivet automatiskt..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka