rasp o benskydd

froggy

Trådstartare
Tänkte försöka förekomma raspen i år....

Vet dock inte vilket sätt som är bäst/mest effektivt...

Funderar på att införskaffa någon typ av terrängskydd som inte suger åt sig vatten att sätta på i hagen.... Hästen går i en ganska lerig hage (när det har regnat) och det finns inga andra hagar att välja på. :( Stå i box hela dagarna är ju inte ett alternativ.

Tror ni att det kan funka?? Om jag köper 2 par så finns det alltid ett rent par att sätta på bakbenen varje dag...

Har ni några tips?

Sv: rasp o benskydd

Vad tror du om dessa? Deras grejer brukar vara grymt bra. Kostar visserligen en slant, men de skydd jag har erfarenhet av har hållit år ut och år in. Dessutom går de att tvätta i maskin. :)

http://www.equilibriumproducts.com/leg_protection/equi_chapsreg_close_contact_chaps/

Låter ju jätte intressant! Ska försöka skrappa ihop lite pengar till såna. Behöver ju bara till bakbenen....

Tack för tipset! Du vet ingen som säljer dom lite billigare?

Sv: rasp o benskydd

Kolla ebay england, finns ganska många speciella benskydd som just har som uppgift att skydda just mot mugg, brukar inte vara särskilt dyra heller. Kan gissa att england med sitt regniga klimat har mkt problem med det upptäckte av en slump ifjor att det fanns mängder med sådana skydd på engelska ebay.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 334
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 669
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 800
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 762
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka