• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pita
  • Startdatum Startdatum
P

Pita

Vet inte om den här frågan får vara här, men jag chansar :)

Köpte för ett tag sedan en "Nordsvensk travare", men funderar nu lite ang. korrekt ras, om han verkligen är det. Han är imp från Norge, med norsk stam. Då borde han eg. vara en Döletravare/Norsk travhäst eller? Eller går alla dessa hästar rätt och slätt under namnet Kallblodstravare?

Norska och svenska kallblodstravare korsas friskt så det är nog så att säga samma ras :)
tuslus

Sv: Rasfråga

Jag udrade bara när jag läste din tråd: Är han frysmärkt? Om han är det och är svenskregistrerad så kan du ju gå in på: http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visa
eller om han är registrerad i norge: http://travsport.pdctangen.no/
där kan du isåfall se om han är en "kallblodstravare" eftersom att han borde finnas med på någon av dom isåfall.
Jag har själv 2 st kallblodstravare där båda två har norsk bakgrund, det är endast deras mor och far som är svenskar, de övriga 7 leden bakåt är norska hästar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 515
Senast: dobbis
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 308
Hästmänniskan Har funderat lite över detta fenomen, som jag själv stött på flera gånger. Alltså (korsnings)hästar som uppenbart är svenskfödda, med...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 147
Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur