Rapsolja och linfröolja - bara fett eller även protein

_86a_

Trådstartare
Ja, frågan är ungefär som rubriken. Innehåller linfröolja och rapsolja ren energi eller är det även protein? Funderade eftersom både linfrö och rapsfrö ju annars är väldigt proteinrika.

Nån som har något "genomsnittsvärde" på energi och proteininnehåll?

Vart framställs linfröoljan?

Sv: Rapsolja och linfröolja - bara fett eller även protein

Innehåller bara energi, ca 30-37 MJ per liter.

Linfröolja pressas på flera ställen i landet!

Funderade eftersom både linfrö och rapsfrö ju annars är väldigt proteinrika.

Ja själva fröna är proteinrika också men när man framställer olja ur olika frön så pressar man ur bara FETTET och fett innehåller enbart energi. ;)

Tack för era svar! Hade för mig att det var så, men lika bra att fråga om man inte är helt säker. :)

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på att några av de duktiga insatta kattmänniskorna på forumet kan tipsa : Jag har en 17 årig senior som jag haft sen han var ett...
2
Svar
39
· Visningar
4 359
Senast: IngelaH
·
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 029
Senast: orcide
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 319
Senast: Alexandra_W
·
D
Foder & Strö Det är så att min häst har börjat strunta i kraftmaten, och jag misstänker att han kanske är "övermättad" på nåt sätt. Har gett han 500g...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka