Rapport från debuten..

FT_ryttare

Trådstartare
hejsan!
lovade nån med en derssyrhäst här inne att jag skulle raportera från min debut i fältävlan.
elle min debut gjorde jag för flera år sen men debuten på min stora dressyrhäst..
som jag sa innan .. komme rinte gå nå bra.. o d gjorde d ju inte heller...

började med ett dåligt dressyrprogram (enligt mej som rider Msv dressyr i vanliga fall!) slutade på 25 straff :cool:
gick vidare te hoppningen o nollade.. so far so good!
så man låg ju i ledning ganska rejältefter första dan..
hade tom råd med ett stop o ändå bli plac.
MEN min lilla kille e ju så fruktansvärt feg o tittig..
so räknade inte med allt för mycke..
o d gjord ejag rätt i .. hoppa ettan .. senett stopp på 2.an (farligt dike före hindret) o sen nitade vi ut osspå banken.
får kanske skylla mej själv eftersom ja inte tränat nå terräng med honom men prova måste man ju göra ändå..
e nöjd med hoppningen iaf eftersom han inte brukar hoppa i vanliga fall heller..

sen måste jag även säga att bollnäs debutant o lätt för häst var BETYDLIGT svårare än tidigare år..
halva startfältet nitade ut sej både i deb. o lätt.
i debutant hade dom en väldigt ful kombination.. den var placerat jättedåligt så man kund einte komma rakt på ommaninte vill rida I ån o sen svänga upp..
skitdåligt.
i lätt så hade dom flera utav D ponniernas SM hinder från 2001.
tycker d e fel att dom gör debutanten svårare..för vart tusan ska sånna som jag ta ut min häst utanatt skrämma livet ur honom..ok min mupp e extremfall men ändå.
men nu e ja riktigt taggad att ta upp hoppningen igen eftersom d gick så bra där..=)

Rapporten klar

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Och jag är motströms då för jag förstår...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 451
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 926
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var den första veckan efter ridolyckan i höstas som jag skulle få rida mina två lektioner samma kväll - så som jag brukade göra...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama