Rapa efter amning

Ishtar

Trådstartare
Gjorde era små det?
Valle nu tre veckor rapar kanske var tredje gång, skulle vilja ha mer för han har en del magknip och pruttar mycket. En kompis har en 3v äldre bebbe och han har precis kommit igång med rapningen och var som Valle de första veckorna.

Jag använder amningsnapp ibland och ger Minifom före nästan varje amning (ganska lätt att glömma).

Sv: Rapa efter amning

Loke har alltid rapat sen han föddes o han blir 2 månader på Lördag. Vi missade dock att göra det första veckan eftersom de på BB sade att så små barn rapar inte, men han gjorde ju det "självmant" om man löft honom el la ner honom och han fick ganska ont i magen så då började jag aktivt prova att rapa honom efter och även pausa mitt i maten och sen dess har han inte haft nå ont i magen! Han tillomed våldsrapade som en hel elefant när han var några veckor yngre sådär så man fick känslan av att det nästan gjorde ont i halsen :o Han kräktes även en del i början men nu är det nog 2 veckor sedan han kräktes sist, ta i trä, lite rap-dregel bara kommer nu lite sällan sådär.

Nu för nån vecka sen har han dock börjat rapa mindre, inte efter varje gång, utan ca var 2-3:e gång, och även fisa mindre så jag gissar att han sväljer mkt mindre luft nu än innan. Innan kunde han även prutta som ett helt artelleri med karlar:angel: Bra för man missade aldrig när han bajsat, just det han bajsar även färre ggr nu oxå och så gott som enbart dagtid, läste ett inlägg av dig att Valle bajsar vädligt ofta, det gjorde Loke oxå i början bytte blöja jätte-jätteofta, kanske det lugnar sig för Valle oxå när det stabiliserar sig lite längre fram?!

Sv: Rapa efter amning

i använder Sempers magdroppar för bebisar i stället för Minifom. Finns på Apoteket o ges bara en gång om dagen. Enklare. JAg tycker de verkar funka bra. Ludde är tyvärr oxå svårrapad, han rapar oxå kanske efter vart annat mål eller så.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka