Ranch Horse Classic 2013

Sv: Ranch Horse Classic 2013

När du Ulf ändå är inne och läser i tråden kan du väl förklara hur tankarna gick kring de förändringar som är genomförda till årets tävling.

Det är jubileum- 10 år. Då genomför man en prisjustering uppåt, byter ut speakers vars röster man hört under flera år och som för många blivit synonymt med Chappen. Att WRAS-medlemmar tidigare haft gratis inträde är fantastiskt och kanske lite väl generöst kan tyckas.

Ett jubileum brukar omgärdas av extra lockande event, speciella jubileumshändelser, extrapriser, eller annat som kunderna efterfrågar. Ett besök på hemsidan vittnar inte om något sådant, mer än att det står ett det är ett jubileumsår. Det finns inget i samband med detta jubileum som försöker locka besökare att komma till tävlingen på grund av att det är jubileum.

Varför ska en besökare inte missa just tävlingen detta år? Vad kan RHC locka med som gör att besökare inte tvekar att planera om i semesterschemat för att kunna besöka tävlingen detta jubileumsår?

Exakt, inget speciellt som lockar trots 10-års jubeleum.
Näää, Chappen blir sig inte likt i år.

Näää, Chappen blir sig inte likt i år.
Fast... det är väl just det det blir? ;)

Håller med om att 250 kr är en rejäl höjning från 0 kr, men samtidigt tycker jag inte att det är en oacceptabel kostnad för fem dagar - i förhållande till resten av kostnaderna för t.ex campingavgift, mat, dryck och eventuell shopping. Fast ju större familj desto mer kännbart förstås.
Jag skulle faktiskt gärna lägga ytterligare några tior om det gick direkt till något kul för funktionärerna.

Senast ändrad:

*kl*

Undrar om det är någon här som har hyrt stuga och har en sängplats över som en liten bukefalist kan få hyra in sig på?
Har fått reda på att jag visst får semester den veckan, och nu är det väl kört att få tag på stuga? Och tält har jag ingen lust med :/

Kika på vandrarhem runt om, någon borde ju ha plats! Kulltorp, Hillestorp, Gnosjö. Anderstorp, Gislaved kanske är lite långt bort (har du bil är det inget avstånd, allmänna kommunikationer finns knappt där..).
Jag ska sova hos mina föräldrar i Gislaved, billigt och bra. :p Lånar dessutom deras bil hehehe :D

Undrar om det är någon här som har hyrt stuga och har en sängplats över som en liten bukefalist kan få hyra in sig på?
Kanske hyra husvagn? Det gjorde vi ett par år, minst lika trevligt och praktiskt som stuga och bara litet dyrare. :)
(Sen köpte vi en egen husvagn och gjorde iordning, dessvärre ingen plats över där då den är optimerad för två.)

En stor eloge till er för att ni år efter år genomför en av Sveriges största hästtävlingar. :bow:

hmm, ja husvagn kanske, men då måste jag fixa nån dragbil också, ska kolla upp möjligheterna

Kulltorp är nära, bara några kilometer.

Lanna inte heller så långt. Bredaryd, där vet jag att det finns boende. Hmm vad har vi mer..? Ja, Anderstorp är inte heller så långt men längre än Kulltorp.

Inföding, jag? Nää, inte alls :p Har varit på HC varenda år sen jag var en tvärhand hög, uppvuxen i Gislaved.

Sova i bilen?

Fungerar finfint om man inte är så lång och reser själv (Kombi är ju ett plus då...)

Gjorde så i fjol och kommer att göra i år med! Behöver min middagslur så boende längre bort funkar inte... så bra....

Tält går bort för min del pga lyhördheten, är ju sällan TYST på campingen nattetid:p

Håller med om att 250 kr är en rejäl höjning från 0 kr, men samtidigt tycker jag inte att det är en oacceptabel kostnad för fem dagar - i förhållande till resten av kostnaderna för t.ex campingavgift, mat, dryck och eventuell shopping. Fast ju större familj desto mer kännbart förstås.
Jag skulle faktiskt gärna lägga ytterligare några tior om det gick direkt till något kul för funktionärerna.

Ja för oss blir det kännbart, två vuxna,två barn över 1 meter dvs 1000kr i inträde istället för 0kr. Kan bli första året vi hoppar över denna tävlingen sedan den startade.

Såg nu dessutom när jag sökte på boende att det inte finns tillgänglighet på campingen:crazy: under den helgen....

Tja i såna fall blir det inget chappen i år, vi är ca 40 personer.... Konstigt dock, eftersom det aldrig varit problem innan!

Såg nu dessutom när jag sökte på boende att det inte finns tillgänglighet på campingen:crazy: under den helgen....

Tja i såna fall blir det inget chappen i år, vi är ca 40 personer.... Konstigt dock, eftersom det aldrig varit problem innan!

Både jag och Elanor har bokat (aka betalt) campingplats, och sen gick Chappen ut på sin FB-sida och skrev att man INTE kan boka campingplats inför RHC. Sen svarade de att 300 platser är bokade, 900 låsta för drop-in.

Men reservcampingen har väl alltid gått litet utanför de vanliga rutinerna? Där är det väl som vanligt först till kvarn helt enkelt, så har jag uppfattat det.

När jag frågade om bokning när vi var där på RTC sa de att man kunde boka till huvudcampingen, men inte få någon specifik plats - alltså bara en generell platsgaranti. Det gör det ju litet svårt att kunna bo flera familjer nära varandra hursomhelst.

OK! Ja det har ju alltid tidigare varit drop-in som gäller, och inga problem att få en plats... Har även gått bra att bo samlat (jo sällskapet brukar vara en egen liten by:p)

Ska bli kul, hoppas på bra väder nu bara, OCH att det inte sammanfaller med höskörden häruppe:crazy:

Nä.. vi har varit medlemmar i RHC innan och gått in gratis. Nu får jag och tösa betala 800 kr i bara inträde. En höjning från 200 till 800...

Nä.. vi har varit medlemmar i RHC innan och gått in gratis. Nu får jag och tösa betala 800 kr i bara inträde. En höjning från 200 till 800...

Fel. Såg på High Chaparrals sida att western weekend kostar 600 kr per person... 1200 kr för två. Som hittat :(

Usch usch.. Förstår att det blir en rejäl skillnad mot gratis :(
Men jag hoppas ändå att det kommer mycket folk!

Och jag måste ändå säga, själva parken HC har verkligen fått ett uppsving. De har verkligen verkligen renoverat och fräschat upp den de senaste åren. Den var rätt skabbig ett tag.. Men nu är det ju riktigt fint!

Usch usch.. Förstår att det blir en rejäl skillnad mot gratis :(
Men jag hoppas ändå att det kommer mycket folk!

Och jag måste ändå säga, själva parken HC har verkligen fått ett uppsving. De har verkligen verkligen renoverat och fräschat upp den de senaste åren. Den var rätt skabbig ett tag.. Men nu är det ju riktigt fint!

Jo men en fräch anläggning är inte mycket begärt.
Det blir en rejäl skillnad ja.

Fel. Såg på High Chaparrals sida att western weekend kostar 600 kr per person... 1200 kr för två. Som hittat :(
Fast eftersom det kostar 250 kr/pers för wrasmedlemmar (står på teamrhc hemsida) så är ju ett eventuellt klubbmedlemskap intjänat redan där. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 263
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar