E

Elington

Någon som har och vill berätta om avkommor efter Rambo ?:) Jag har en oförklarlig kärlek till Urbino, och det finns inte längre så mycket hästar med honom i, av förklarliga skäl. Men Rambo är ju en hingst med Urbino inte alltför lång bak i ledet. Någon som vet fler hingstar med Urbino i härstamningen ?

Jag har tyvärr aldrig träffat på någon efter Rambo, så nu ber jag om er hjälp. Jag har däremot ett sto som jag tänkt betäcka inom rimlig framtid.

Sv: Rambo

Min kompis har en valack efter Rambo, mkt trevlig grabb som har en förkärlek till att jobba, stor ngt över 170. Trevlig att titta på osv. Hon hade även ett sto på foder efter Rambo och hon var envis som synden, men hade en trevlig trav preciss om valacken. Dessa är de två som jag stött på.

Min familj har precis köpt en 1,5 år gammal hingst efter Rambo. Tydligen mycket sund och trevlig individ. Har inte så mycket info just nu då det inte är min häst i huvudsak, kan ta reda på mer imorgon.

Jag gillar Rambo så det känns kul att ha en sån och jag hoppas att han slagit igenom så mycket det bara går :banana:

Har en häst i stallet e. Rambo-Ganesco. En åttaårig valack, fux, ca 162-163 i mkh. Otroligt snäll och trevlig, väldigt okomplicerad. Trevliga, men inte superflashiga gångarter. Tävlar LA/MSV.
Om man skulle nämna något negativt med honom skulle det vara att han är väldigt känslig för ryttarbyten och har en tendes att "gå in i sig själv" om han blir stressad. I övrigt är han bara dösnäll!

Rambos son Hermes har även Urbino till morfar, så anväder du honom får du ännu mer Urbino i avkomman!

Att han gång på gång får framstående placeringar i unghästtävlingar kan knappast göra honom mindre intressant!

Han är ju super !! :love: Passar mig att han är lite mindre, mitt sto kommer bli stor och jag personligen gillar lite mindre hästar. Nu är det ett tag till hon ska få sitt första föl och då hinner han skörda ännu fler framgångar till dess :)

Någon som fått föl efter Hermes ? Hur verkar de ?

Står ett sto efter Rambo på ridskolan. En av mina personliga favoriter faktiskt :D Väldigt samarbetsvillig och sjukt arbetssam - hon tar aldrig i så mycket som när det står diagonala galoppslutor eller något annat mycket ansträngande på programmet. Då är hon sånhär -> :banana::bump::banana:

Hennes nackdel är att hon inte är direkt lätt att "hitta knapparna på", många upplever det som att hon bara springer. Men jag personligen tycker att hon är jättelätt att bromsa till och "sätta jobb i". Problemet ligger snarast i att folk kanske inte vågar ta i henne.

Hon älskar i vart fall att stila och växer minst en decimeter när det är tävling :rofl: Trist att hon är lite liten för mig (1.60 och smäcker) annars kanske jag hade övervägt en inhandling :angel:

Jag hade tänkt betäcka mitt sto m. Rambo men blev avrådd av min veterinär för de kunde tydligen vara svårt att få stona dräktiga med honom. så jag valde Friendship istället. men Rambo är en väldigt snygg hingst.

Jag har en bekant som fick ett föl e. Rambo nu i somras, morfar är Pascal. Supersocial och oerhört trevlig och lättlärd:love: Snygg också, och visar kanongångarter. Mamman är visad med 9:a på traven, så hon kan hon med, men hon är lite grinig och "egen", men fölungen är bara helt underbar:love: Kommer man ut till dom i hagen så går han gladeligen ifrån de andra och kommer direkt fram och vill bli kliad och klappad och kelad med. Verkar genomsnäll, inte en enda gång har han försökt bitas eller sparkas, han vill bara kela:love: Skulle utan tvekan betäcka med Rambo om jag hade ett sto, maken till fölunge har jag aldrig varit med om. Han har en syster e.Amiral som också rör sig kanon och är jättesnygg men hon har ett helt annat temperament, väldigt försiktigt och samtidigt hård i skallen, lik Amiral antar jag :crazy:

Och angående fertiliteten tog sig ovannämnda sto på första försöket, 18 år gammal och hade inte haft föl på 8 år, så någon större fara är det nog inte. Här är några bilder om du vill se:bump:

En vecka gammal:
IMG_0801.jpg

IMG_0782.jpg

Ca. en månad:

IMG_0671-1.jpg

Så fin :) Ger Rambo överlag mindre avkommor ?
Någon som har föl efter Hermes ?

Vårat 17åriga sto som för första gången blev betäckt förra året tog sig också på en enda seminering...förhoppnvis lika iår, hon är ej kollad än. Supertrevligt föl fick vi !!!

Hejsan!
Jag har ett sto efter Rambo som är tre år. Hon är hur cool som helst, lätt som en plätt att rida in, tre bra gångarter och hoppar dessutom riktigt bra. Jag känner mig riktigt lyckligt lottad att ha en sådan trevlig häst. Dessutom är hon lyhörd och känslig för hjälper. Att hon får en personlighetsförändring vid brunst har knappas med Rambo att göra:rofl

Men, jag stod ett tag i ett stall där ett annat Rambo-sto stod och hon hade ett helt annat temp, stressig, blev lätt blockerad och var allmänt brötig, hon slappnade aldrig riktigt av. Till hennes förtjänst var att hon hade helt otroliga gångarter.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 808
Senast: Imna
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka