Rambo nättäcke

the_connemara

Trådstartare
Har beställt ett i 135 till ponnyn som är 130 cm över ryggen och 62 från manken ned till mitten på bringan (precis så som ett välskuret täcke sitter, fattar ni?). 125 hade blivit för litet, spec när han nog blir lite maffigare med åren (3 år o omusklad) men tror ni det här funkar runt halsen? Det är nämligen 20 mil mellan mig o hästen o affären :angel:

Frågade i affären o vi mätte, i 135 var det 72 cm i bringan. Men tjejen som hjälpte mig sa att hon hade ett till sitt fullblod o det satt bra fastän hon inte var så maffig. Men jag blir ändå lite feg. De sa jag kunde byta om jag gjorde det i tid annars få ngt annat för pengarna.

Rambo:
http://www.horseware.com/images/coolers/rambo/netcooler/netcooler_r1_c1.jpg

Men vi mätte även ett annat, Amigo, som var typ 63 i halsen. Men det är så fult :crazy: Dessutom har jag för mig det var mycket dyrare, ngn som vet?

Amigo:
http://www.horseware.com/images/coolers/amigo/skrim/skrim_r1_c1.jpg

Så, någon som har något att säga om det två täckena? Vilka hästar sitter de bra på? Stort skillnad i Amigo o Rambo?

Sv: Rambo nättäcke

Mitt netcooler i 145 är JÄTTESTORT.. och min häst har 145 i alla andra täcken typ.. inkl horseware

Äsch.... Jag kanske ska höra om de har ett 125 hemma som mjag kan ta med hem inför sommaren? Är det långt över ryggen? För han kan INTE ha en cm kortare än 130 över ryggen, då slutar det ju upp över rumpan :( Är det stort i halsen oxå?

De hade inte det då iaf o jag frågade faktiskt inte. Tror det var hon som sa 135...? Ska ta en sväng om på vägen hem på onsdag o se vad de har.

Men iaf, det borde ju inte skilja 10 cm i bringan på 5 cm rygglängd. Så jag undrar fort om ingen mer vet hur de sitter på??

Liknande trådar

Utrustning jag ska köpa ett svett-täcke till min lille pålle, fleece är ju inte så där underbart året om. valet står mellan; Rambo Cotton...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 759
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka