Räknade helt fel!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

irma

Trådstartare
Tänkte berätta hur det gick i helgen på div 3 dressyren, där dottern är med. I ryttarmeddelandet stod att beräknad tid/ekipage var LC:2: 7,5 min och i LB:1: 8 min, sen var det ett antal pauser. Vi räknade och räknade och kom fram till att dottern skulle starta ca 18, vi åkte ändå dit "tidigt", vi skulle fika, skriva resultat, snacka med folk och "så är det ju dressyr då ska man vara där länge". När vi kommer fram säger T. "men den där ryttaren är ju bara fyra före mig". Tror ni att det blev panik! Summa summarum red hon fram i ca 8 min, hästen gick kanonbra, hon blev placerad. Den sista lagmedlemmen hade oxå räknat fel och red fram ungefär lika länge. Den första som red LC, hade räknat rätt på sin egen tid, men fel på dotterns, hon hann inte ens galoppera. Behöver jag säga att morsan blev slagen? Laget kom tvåa, och vi i laget undrade hur det gick till.

Irma (som nog tänker rida fram lite mer när hon tävlar själv)

Tävlade också i helgen. När jag la på sadeln på hästen red ryttaren som var innan mig in på banan!! :eek: Det måste väl ändå vara nåt slags rekord?! ;) :o
Jag drog ihop håret i en hästsvans, hann inte fästa fast nummerlappen och red sen direkt in i ridhuset och in på banan (han rida ett litet varv ute på gårdspan medan de räknade ihop föregående ryttares program! :o
Det var inte meningen, också en extrem felberäkning! :crazy:

Nirak

Jag skulle kunna tänka mig att 7,5 min är ganska vanligt för LC:2. Själva programmet tar väl 4-5 min (beroende på hästens storlek) och sen tar domaren en stund på sig att skriva och ryttarna utnyttjar sina 45 sek.

Tur att det gick bra iaf. :) Gratta dotterna i från mig ;)

När vi fortfarande hadde sissta ponnyn kvar och jag inte var för gammal.. två år sedan tror jag.. så skulle jag i väg och starta en LB:1a bara med honom. Vi ringde dagen innan och på morgonen och fick beskedet att vi skulle starta ganska tidigt på dagen. Hela tävlingen skulle inte ta så lång tid sa de. Så vi åker dit så att hela LC1an skulle vara klar. För jag skulle starta som sissta ekipage efter lagen i LB:n.an skulle ha startat. Men när vi kom dit så hade bara 5 ekipage i LC startat. När jag frågade hur dom kunnat räkna så fel så sa dom bara att det kunde dom inte rå för och att det var juh inte så länge vi skulle få vänta.. Nää hästen stog bara i lastbilen i värmen.... var inget annat än att ta ut honom och ställa sig i skuggan och vänta........ :mad: :crazy:
Vi skulle startat runt 12 tiden... men red in på banan kl 19,32..kul kul måste jag säga :crazy:

Sv: Räknade helt fel!!

Har hänt mig med. Finalen div 1 för typ hundra år sedan. Min lagkamrat ringde när vi satt i bilen och berättade att det bara var två starter kvar innan vi skulle in. Jag bytte om i bilen. Som alla vet får man ju inte lasta av utan att anmäla sig i sek. så vi praktiskt taget sadlade i trailern. Tur att hästen var så cool. Upp på ryggen, och galopp ner till banan som jag samtidigt satte på mig kavajen kom in på banan och red. Phu... Efter ritten gick jag till överdomaren och var rasande efter som de hade vänt på klasserna och börjat med d-ponny klassen som van min klass. Det hade glömt att meddela mig och några till. Fick iaf en ursäkt. Så kan det gå.
Kom precis utanför plac. men laget kom 1:a

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 763
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025