Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Alltså jag har delad vårdnad av min dotter. Hon är där varannan vecka torsdagkväll- söndag eftermiddag. Räknas det som tre hela dygn el hur räknar man? Han drar ju av pengar för dom dagarna hon är där och jag vill bara ha lite mer koll.
Det är övernattningarna som barnet gör hos dig som räknas med i avdraget. Om barnet till exempel bor tillfälligt hos dig från fredag eftermiddag till måndag morgon, så räknas det som tre dagar eftersom det är tre övernattningar.
Tack för infon
Hon är hos sambon tor-sön och då blir det inte tre dagar och man ska ju komma upp i sex dagar på en månad för att få göra avdrag om jag förstått det hela rätt.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.