Räkna dagar vid delad vårdnad?

cambello

Trådstartare
Alltså jag har delad vårdnad av min dotter. Hon är där varannan vecka torsdagkväll- söndag eftermiddag. Räknas det som tre hela dygn el hur räknar man? Han drar ju av pengar för dom dagarna hon är där och jag vill bara ha lite mer koll.

Sv: Räkna dagar vid delad vårdnad?

Är det denna info du söker ?

Det är övernattningarna som barnet gör hos dig som räknas med i avdraget. Om barnet till exempel bor tillfälligt hos dig från fredag eftermiddag till måndag morgon, så räknas det som tre dagar eftersom det är tre övernattningar.

/FK

Tack för infon :)
Hon är hos sambon tor-sön och då blir det inte tre dagar och man ska ju komma upp i sex dagar på en månad för att få göra avdrag om jag förstått det hela rätt.

Tor-sön blir ju tre övernattningar så då blir det väl tre dagar iaf?

Jo 3 dagar blir det...du måste räkna övernattningar. tors- fre = 1 dag, fr-lör = 2 dagar, lör-sön = 3 dagar.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 554
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 445
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 914
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar