Råkade klämma min katt, hjälp!!

kattmamman

Trådstartare
Hej allesammans!

Här sitter det en väldigt orolig matte. Har en kattunge på 6 månader som följer mig nästan var jag än går. Kan börja med att tillägga att hon är en innekatt. Härom morgonen så hade jag väldigt bråttom och att hon följer mig ofta fanns inte ens i tanken, stressad som jag var. Så in på toaletten går jag i snabb fart och drar igen dörren och märker att jag klämt min kattunge i vänster framtass.

Detta hände i lördags. Ibland stödjer hon på benet och ibland inte. Hon försöker stödja när hon går och haltar när hon går. Hon har inga sår eller liknande, och verkar heller inte reagera när man tar på henne. Har försökt känna efter om det kan vara brutet någonstans i hopp om man skulle känna något, men känner inget och hon är ju busig och drar undan tassarna och sedan leder det till lek och då använder hon båda tassarna.

Ringde veterinären som tyckte att jag skulle avvakta några dagar och ser ifall det blir bättre. Har en självhäftande binda ifall det bara skulle vara en stukning, men jag vill vara på den säkra sidan... Är det någon som råkat klämma sin katt någon gång? Hur länge ska man avvakta?

Vore väldigt tacksam för hjälp, för jag är väldigt mån om mina kattälsklingar som den kattälskare jag är.
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Kan även tillägga att hon använder klorna, äter som hon ska, svarar när man pratar med henne, hon springer och då märks det inte så mycket att hon klämt sig. Och som jag skrev innan; när man busar med henne så använder hon båda framtassarna precis som vanligt. Ibland när hon sitter så kan hon lyfta tassen lite som att hon inte riktigt vill lägga tyngd på den.
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Jag skulle bokat en tid på djursjukhuset för ordentlig koll.
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Man oroar ju sig lätt över sina små älsklingar, jag har själv två katter, men ärligt talat tror jag inte att det är någon fara. När min katt skadade en klo i somras ville hon definitivt inte mig att titta eller känna på den, inte heller ville hon klösa på klösbrädan eller busa. Så det blev ett dyrt veterinärbesök. Men egentligen gjorde de inte mer än vad jag själv hade kunnat göra hemma, (tvätta och lägga på antibakteriellsalva) om jag bara hade envisats med att få kolla på klon. Dessutom fick jag ju göra det morgon och kväll i en vecka efter besöket. Katter brukar återhämta sig snabbt och läker bra.
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Jag hade också vänt mig till en veterinär, en annan veterinär som inte tycker att det är onödigt. Det är bättre att kolla en gång för mycket!
Sen bör du nog i fortsättningen kattsäkra ditt hem lite så du inte kan dra igen dörrarna så det blir fler klämskador i framtiden.
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Jag hade aldrig haft samvete att låta min katt halta i flera dagar, det finns fler veterinärer. Ring o säg att du vill komma in med katten.
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Katter är jätteduktiga på att maskera smärta, så jag hade nog åkt och kollat lill-kissen om jag var du..:laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

då de är 5 dagar sedan de hände och katten fortfarande haltar så är det nog dax att boka en tid innan helgen
 
Sv: Råkade klämma min katt, hjälp!!

Varför skulle en katt läka bättre än tex en hund?
Vad är det som rättfärdigar att en katt ska behöva gå och ha ont medans en hund ger man smärtstillande?
I sverige är det lag på att man ska se till att djuren inte utsätts för onödigt lidande. Onödigt lidande för mig är iaf när ett djur har ont i flera dagar utan att man åtgärdar felet eller iaf sätter in smärtstillande.
Hör så ofta att äh, katter självläker. Ja de kanske kan läka ihop ett tex benbrott utan hjälp. Men de har ju ont under tiden!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 359
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 834
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Katt Jag var läst alla skräckhistorier om katter som aldrig nånsin funkar ihop, om hur det tagit månader av försiktig tillvänjning innan de...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Egentligen borde gå och prata med någon professionell men jag kan inte klämma in det i mitt liv just nu. Jag behöver lite råd inför...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
21 382
Senast: Lingonris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp