Raka lr inte?

E

Express_Pearl

SKa jag raka lr inte? Hästen ifråga är en käsnlig travare på 1 år, ganska kass rygg blir därför stel om hon går uteutan täcke vid regn lr kyla..Hon är ganska långhåig nu och blir väldigt svettig när man rider..Men hon har aldrig vart rakad förut? Om ja ska raka, hur? Hur mkt större täckesbehov får hon efter rakning?? tack för svar!

Sv: Raka lr inte?

Man kan raka bara där de svettas (kommer inte ihåg vad det heter). Fult kanske men effektivt. Du behöver inte täcka hästen mer än vanligt eftersom större delen av den fortfarande skyddas av pälsen.

Sv: Raka lr inte?

Min förra pålle klippte jag bara på halsen och mellan frambenen, inte så snyggt kanske men funktionellt. :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 716
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 601
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 908
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka