raka huvet.

snigelfarmor

Trådstartare
Jag tänkte raka halva huvudet precis vid tränset. Hur får man det snyggt, och var ska man sluta, ovanför mulen?

Ska man följa ett träns eller ska man följa nåt riktmärke i ansiktet?

Min häst blir svettig mellan ganschen väldigt lätt, samt under öronen så det rinner.

Har någon en bild eller vet var amn hittar bilder på rakade hästhuven?

/jenny

Sv: raka huvet.

Jag kan fota min häst, klipper halva hans huvud. Är ofta lite pilligt men det brukar synas lätt när man börjar var den tjockare pälsen blir tunnare uppåt "kindbenen" och där blir det en bra övergång. Jag rakar ner till kinnkedjegropen och får ett naturligt avslut där.

Min bror rakar bara en rand mellan ganascherna på sin som också svettas lätt där. Det syns inte ens, utan jag märkte det när jag stod och kliade hästen!

Jag brukar tänka mig en linje från mungipan upp till öronen. Så som sidistycket sitter...

Jag brukar raka en rak linje från mungipa till precis baokm öronen, där sidostycket går. Jag rakar ända ner till kindkedjegropen.
Så här blir det:

IMGP0049.jpg

Jag har också varit med om att klippa hela huvudet, men då har vi använt en liten tystgående klippmaskin till det, odck är det inget jag vågar ge mig på, tycker det är lite läskigt. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: shia
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 292
Senast: Jealle
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 357
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 753
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30