Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... säg den korthåriga hund som klarar att vara ute i snöblandat regn en hel dag utan att frysa?
så kan man i stort sett bara skaka av honom ett par gånger så är han i så gott som nyskick igen...
gah, piggborste NONO!
Shaking sheltie syndome?!
Vad är det ni lär ut här på hund egentligen?!
... men tala om exakt vad jag ska köpa för något till den lille krabaten, är du snäll!
Att raka en sheltie är verkligen ett helgerån, och om du hade kommit och frågat mig om du fick raka av min hund pälsen för att du skulle kunna vara dagmatte åt den så skulle jag ha bett dig fara och flyga. ALDRIG att jag skulle låta en människa som tänker på det viset ha hand om min hund...
Ärligt talat har familjen själv funderat i de banorna, långt innan jag erbjöd mig att vara dagmatte - vilket jag för övrigt inte gjort än! Jag har tex en kompis som har beardedcollies som hon rakar, och de ser MYCKET trevligare ut utan den där långa pälsen!
Båda mina hundar går i skogen och stallet och smutsar ner sig dagligen. Cockern har halva skogen med sig hem och går ofta och lägger sig i min säng för att torka medan hon tuggar loss pinnar och granskott ur pälsen. That's life! Jag får byta sängkläder lite oftare vintertid än sommartid, och dessutom har jag hört att sand-peeling är bra för huden.
Ja, jag har också min egen hästdoftande, smutsiga hund inne - MEN det är ju inte alla som gillar hästdoft, och därför tänkte jag fråga i alla fall.
Observera också att jag faktiskt tog mig tid att fråga Bukes fantastiska experter till råds INNAN jag gav mig på djuret med sax och klippmaskin! Det tycker jag faktiskt är värt en stjärna i hundhimlen!