Rajsvingel

bettysmatte

Trådstartare
Någon som vet om grässorten rajsvingel har en utmärkande smak? Min häst har sorterat och lämnat hö från senaste lasset (aldrig hänt förr), och det enda som bonden kommer på är att det möjligtvis kan innehålla en mindre andel rajsvingel. Han trodde själv att mängden var så liten att den inte borde märkas alls, men hästar är ju hästar... ;)

Rajgräs och ängssvingel brukar de äta, även om de kanske föredrar timotej. Det är inte så att det är något illaluktande "ogräs" med i höet?

Rajgräs och ängssvingel brukar de äta, även om de kanske föredrar timotej. Det är inte så att det är något illaluktande "ogräs" med i höet?

Vet ej. Det SYNS inget konstigt/annorlunda alls. Vanligtvis är bondens hö en timotej- och ängsvingelblandning, som jag har förstått det, så det enda han kunde komma på som kunde skilja sig var det här rajsvingel-gräset. Vi har hämtat hö hos denna bonde i snart 6 år, och det är första gången det händer.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 409
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama