Rajsvingel

bettysmatte

Trådstartare
Någon som vet om grässorten rajsvingel har en utmärkande smak? Min häst har sorterat och lämnat hö från senaste lasset (aldrig hänt förr), och det enda som bonden kommer på är att det möjligtvis kan innehålla en mindre andel rajsvingel. Han trodde själv att mängden var så liten att den inte borde märkas alls, men hästar är ju hästar... ;)
 
Rajgräs och ängssvingel brukar de äta, även om de kanske föredrar timotej. Det är inte så att det är något illaluktande "ogräs" med i höet?
 
Rajgräs och ängssvingel brukar de äta, även om de kanske föredrar timotej. Det är inte så att det är något illaluktande "ogräs" med i höet?

Vet ej. Det SYNS inget konstigt/annorlunda alls. Vanligtvis är bondens hö en timotej- och ängsvingelblandning, som jag har förstått det, så det enda han kunde komma på som kunde skilja sig var det här rajsvingel-gräset. Vi har hämtat hö hos denna bonde i snart 6 år, och det är första gången det händer.
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Kristall10
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 982
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp