Ragdollbebisarna en vecka!

loveponies

Trådstartare
Igår blev bebbarna 1 vecka gamla, och självklart tog jag bilder på allihopa! Namn har de fått allihopa, temat är keltiska! :idea: Och färgerna börjar komma, jag tror jag har listat ut vad det blir:

S*Dragonfire Brennan, brun colorpoint:
brennan2.jpg

S*Dragonfire Aislinn, bruntabby bicolor:
aislinn2.jpg

S*Dragonfire Bronwyn, bruntabby colorpoint
bronwyn2.jpg

S*Dragonfire Aidan, blåtabby bicolor:
aidan2.jpg

S*Dragonfire Kellin, brun bicolor:
kellin2.jpg

Namnen betyder: Brennan - "Brave"; Aislinn - "Dream/Vision"; Bronwyn - "Dark and pure"; Aidan - "Fire"; Kellin - "Slender"

Sv: Ragdollbebisarna en vecka!

:love: :love:
Nostalgi! Jag minns när "våra" ungar var så små.
Jättesöta är dem och lilla Aidan har visst börjat öppna ögonen!

Helt otroligt att du kan se skillnad i färg på dem ! jag tycker att de ser likadana ut ! Vad har du gått på ?

cirkus skrev:
Helt otroligt att du kan se skillnad i färg på dem ! jag tycker att de ser likadana ut ! Vad har du gått på ?

Skillnad på blått och brunt är ganska lätt, den blå är betydligt ljusare på öronen.

Colorpoint får färg på nos och tassar, det får inte bicolor, eftersom de har vit bläs och vita ben.

Tabby och non-agouti (dvs inte tabby) var svårare, eftersom jag aldrig haft tabby innan, men jag fick hjälp av en annan uppfödare. Man ska titta på öronen, de tabbymaskade får ganska tidigt rosa örsnibbar, medan de omönstrade har helfärgade öron. På bruntabby colorpointen såg man dessutom skillnad på nosfärgen, den var ljusare i mitten, medan den bruna colorpointen har helfärgad nos.
Nu när de fått lite mera päls på öronen så ser man dessutom ännu tydligare att de tabbymaskade är ljusa på insidan av örat, medan de helbruna har samma nyans på hela örat.
Det syns tydligast om man tittar på Bronwyns öra, och jämför med Brennans.
Pga vinkeln så syns det inte så tydligt på Aislinns öra, men det ser likadant ut som Bronwyns.

Liknande trådar

Övr. Katt Och dom blir bara sötare och sötare! :love: Nu har ju alla öppnat ögonen, och jag kan knappt hålla mig från att äta upp dom! :D :love...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Cheeserica
·
Övr. Katt Ja, tiden bara rinner iväg! 4 veckor har bebisarna hunnit bli nu, och alldeles ljuvliga också! De har nu börjat röra sig utanför bolådan...
2
Svar
27
· Visningar
2 322
Senast: dannilall
·
Övr. Katt Igår blev dom hela 7 veckor gamla, usch vad tiden går fort! Bebisarna har varit dåliga i magen de senaste veckorna, så det har varit...
2
Svar
27
· Visningar
2 734
Senast: Fridolina
·
Övr. Katt Har inte skrivit här på ett tag, men jag tänkte att jag skulle presentera den fjärde kullen som fötts i min uppfödning! De föddes 6...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama