Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Å vilka godingar!
Har själv en ragdollhona, blir två år i mars. Letar för fullt efter en fin kattherre till henne så att hon kan få sin första kull med ungar.
Jaså är det du som har Ragger's Ture. Jag har ju sett bilderna du skickat in till Ragdollklubbens hemsida (det är jag som sköter gallerierna).
Han är en jättefin kille!
Du som kan det här med uppfödning mer än jag kanske kan svara på en sak!
Det är såhär att för 3 år sedan köpte vi en ragdoll av en uppfödare registrerad i IDP (har inte regelbunden kontakt med varandra), och då hon är feltecknad satte uppfödaren avelsförbud på katten. Vi skulle ju bara ha henne till sällskap, så det brydde ju inte vi oss om.
Men nu efter att vi köpt våra Birmor och pratat med uppfödarna regelbundet samt läst på lite har jag fått för mig att man bara kan sätta avelsförbud på en katt som har en defekt/genetiskt fel.
Nu är katten kastrerad, och har inte rätta psyket att ta ungar efter heller, så oss bekommer det inte att hon har avelsförbud.
Men får man sätta avelsförbud på en katt som är frisk, dock feltecknad?
Reglerna kanske också skiljer sig inom IDP/Sverak?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.