Min ragdollungar, nu 7 veckor gamla! (bilder)

Sv: Min ragdollungar, nu 7 veckor gamla! (bilder)

Knapplån.

:love: Bronwyn! :love:

de andra är helt underbara också!!!!! vill ha!! :love: :love: :love:

Mackan/som i verkligheten absolut inte behöver fler katter......

Å vilka godingar! :love:
Har själv en ragdollhona, blir två år i mars. Letar för fullt efter en fin kattherre till henne så att hon kan få sin första kull med ungar. :)

Jaså är det du som har Ragger's Ture. Jag har ju sett bilderna du skickat in till Ragdollklubbens hemsida (det är jag som sköter gallerierna).
Han är en jättefin kille!

Jaha är det du det...ja världen är bra liten ibland.
:rofl:

Jättesöta!! :love:

Du som kan det här med uppfödning mer än jag kanske kan svara på en sak!

Det är såhär att för 3 år sedan köpte vi en ragdoll av en uppfödare registrerad i IDP (har inte regelbunden kontakt med varandra), och då hon är feltecknad satte uppfödaren avelsförbud på katten. Vi skulle ju bara ha henne till sällskap, så det brydde ju inte vi oss om.

Men nu efter att vi köpt våra Birmor och pratat med uppfödarna regelbundet samt läst på lite har jag fått för mig att man bara kan sätta avelsförbud på en katt som har en defekt/genetiskt fel.

Nu är katten kastrerad, och har inte rätta psyket att ta ungar efter heller, så oss bekommer det inte att hon har avelsförbud.
Men får man sätta avelsförbud på en katt som är frisk, dock feltecknad?

Reglerna kanske också skiljer sig inom IDP/Sverak?

Inom sverak får man det inte, inom IDP tror jag de flesta klubbar tillåter alla avelsförbud.

Liknande trådar

Övr. Katt Igår blev bebbarna 1 vecka gamla, och självklart tog jag bilder på allihopa! Namn har de fått allihopa, temat är keltiska! :idea: Och...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Tviggy1081
·
Övr. Katt Och dom blir bara sötare och sötare! :love: Nu har ju alla öppnat ögonen, och jag kan knappt hålla mig från att äta upp dom! :D :love...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Cheeserica
·
Övr. Katt Har inte skrivit här på ett tag, men jag tänkte att jag skulle presentera den fjärde kullen som fötts i min uppfödning! De föddes 6...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Reykur
·
Övr. Katt Ja, tiden bara rinner iväg! 4 veckor har bebisarna hunnit bli nu, och alldeles ljuvliga också! De har nu börjat röra sig utanför bolådan...
2
Svar
27
· Visningar
2 322
Senast: dannilall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar