Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Jag har inte släppt tråden utan väntar fortfarande på att du ska svara på min fråga.
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Jisses människa du måste ju vara riktigt blåst i huvudet! Säger svärföräldrarna att de tycker mindre om ett barnbarn bara för att deras paket kostade mindre?? :eek: :eek: :eek:

Du är inte med på mitt kalas i alla fall.


Men detta var nog bland det värsta jag har läst på väldigt länge :mad: :mad:

Och ärligt så lyser flera av dina inlägg i samma anda.

************************

Ursäkta TS, men jag blev riktigt irriterad över dessa omogna svar i en väldigt angelägen fråga.

Jag skall läsa tråden med alla svar (ja, med visst undantag förståss) och fundera lite till innan jag ger mig in i diskussionen.
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Jag tycker som du, att denne användare kanske borde tänka lite på hur h*n skriver och uttrycker sig. Man tar ju inte användaren på allvar när denna inte kan formulera sig bättre än då.
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Men detta var nog bland det värsta jag har läst på väldigt länge :mad: :mad:

Och ärligt så lyser flera av dina inlägg i samma anda.

************************

Ursäkta TS, men jag blev riktigt irriterad över dessa omogna svar i en väldigt angelägen fråga.

Jag skall läsa tråden med alla svar (ja, med visst undantag förståss) och fundera lite till innan jag ger mig in i diskussionen.


Som både du o bananabambi säkert kan se så svarar jag på ett inlägg där axtona (eller vad hon hette) skrev att värdet av ens barn ligger i hur dyr saken är (på sid 1), jag svarade inte ens på det ni skrev:smirk:
Vare sig ni tycker jag är seriös elelr inte skiter jag fullständigt i, jag kan åka världen runt för en ynka sak som kostar 5 kr, skulle bli ledsen om den jag gav prylen till trode att hon var värd prylens värde i pengar. :crazy: :crazy: :crazy:

Seriöst.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Då vill jag att du talar om på vilket sätt det "verkligen lyser igenom mig" att jag är ute efter dyra presenter. Samtidigt kan jag tycka att det är ditt problem att du inte förstår, jag har förklarat att det inte stämmer och mer kan jag faktiskt göra.

Om vi nu ska börja prata om vilka presenter som är lämpliga och inte, (vilket jag hade hoppats slippa då det inte är speciellt relevant med presenterna, jag tycker som du och många fler att man tackar och tar emot och är glad för det man får.) så kan du dessutom få förklara förklara för mig på vilket sätt en döttmatta är lämpad för en ettåring. Framför t.ex. hinkar och spadar? Eller kritor?

Dessutom undrar jag om du har barn själv? Annars tror jag faktiskt att du har svårt att sätta dig in i situationen eftersom du inte ens förstår hur jag tänker.

En dörrmatta kan vara toppen om den tex har barnets namn på sig, barnet kanske har fått ett eget rum/lekstuga?
Om du absolut vill syra över vad dina ungar ska få så tycker jag att du ska önska dig cash, kul för ditt barn på julafton när han öppnar kuvertet, då kan du ju tala om för honom att han kan få köpa vad han vill, din unge är säkert prof redan vid 2 års ålder som alla andra ungar här inne.

*trött man blir*
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Som både du o bananabambi säkert kan se så svarar jag på ett inlägg där axtona (eller vad hon hette) skrev att värdet av ens barn ligger i hur dyr saken är (på sid 1), jag svarade inte ens på det ni skrev:smirk:
Vare sig ni tycker jag är seriös elelr inte skiter jag fullständigt i, jag kan åka världen runt för en ynka sak som kostar 5 kr, skulle bli ledsen om den jag gav prylen till trode att hon var värd prylens värde i pengar. :crazy: :crazy: :crazy:

Seriöst.

Jag vet att du svarade den användaren, men det tar inte bort faktumet att på det sättet du skrev var bland det grövsta jag sett.

Sedan har jag inte skrivit något innan i tråden, så du kan inte besvarat något jag skrivit innan. Så det smaileysen kunde du besparat dig.

Förövrigt så håller jag med att pengavärdet på en gåva inte överstiger tanken bakom, men så känner nog merparten av alla som ger och får gåvor. Så är ju fallet även med TS.
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

din unge är säkert prof redan vid 2 års ålder som alla andra ungar här inne.

*trött man blir*

Om du med prof menar proffs, och då insinuerar att vi som har barn och skriver i detta forumet bara vill påskinna att våra barn är perfekta så får du nog ta och läsa lite till och ha lite mer underlag att luta dig emot.

Nu tror jag att jag snart ilsknar till...!!
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Hej! Ja jag uppskattar verkligen att du slänger ur dig personliga påhopp. Och att du tar dig tid att fortsätta svara efteråt..

Om du hade gjort det kanske vi skulle komma fram till att jag facktist inte alls räknar värde i presenternas storlek eller kostnad. Inte heller barn, men om den ena i ett umgänge får 10 presenter/paket och den andra 1 paket så sticker det nog i ögonen på barnen? Eller?

och då kan ju i alla fall jag uppfatta att Den som gett paketen tänker mest, uppskattar mest det barn som får massor av presenter. Och att den som får en dörrmatta, har glömts bort och fått en sista minuten klapp..

Visst det behöver inte alls förhålla sig så.. Utan kan vara på ett helst annat sätt.. Men så tror jag att jag hade tolkat det. Alternativt med all bakgrundsfakta att det är Synd om han som får så många presenter...

Men vad vet jag? Jag är ju blåst i huvudet!:cool:
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

*trött man blir*

Du är absolut inte ensam.

Jag ids inte ens lägga ner någon energi på dina inlägg längre, det är liksom hopplöst eftersom du kört fast i ett spår.

Jag har förklarat vad jag menar, och majoriteten i den här tråden har förstått det, det är bara du som hakat upp dig, kanske säger något om ditt tankesätt?
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Ha Ha

WOW jag verkligen älskar morsor!

Ni är så härliga :banana:
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Du, humlan jag förstår inte varför du läger ner så mycket energi och tid på att skriva inlägg på detta förälderforum?:confused: Barn verkar ju inte alls vara ditt intresse. Eller är du en sådan som bara måste provocera andra för att få lite spänning i ditt liv?:confused: :confused: Lägg ner attidtyden och vårda ditt språk.
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

till TS
Jag håller helt och fullt med dig. Min mamma gör skillnad på sina barnbarn, mao mina barn och deras kusiner. Och det gör fruktansvärt ont i mammahjärtat varje gång.

Det är ju engagemanget som brister när hon väljer presenter till mina barn men inte till kusinerna. Att sedan summan hon köper för alltid är lägre till mina barn också, det är ju liksom väntat i sammanhanget.
Jag och min mor har haft åtskilliga konflikter ang. den här skillnaden hon gör men hon gör sig helt oförstående.

Jag inser att hon aldrig lär ändra sig men jag tänker inte heller göra mina barn uppmärksam på skillnaden. Den dagen de förstår och inser så ska jag försöka ursäkta min mor för att mina barn inte ska förså att de är mindre värda i hennes ögo
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Inte alls lika roligt på andra forum, morsor har mer "drag" i sig ha ha

Tar inte speciellt mkt energi, bara roligt :)
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Vad synd att det är så. Och speciellt när du pratat med henne. Kan det inte vara så att dina barn får mycket annat vid andra tillfällen än just födelsedagar?
 
Sv: Rättvisa gentemot sina barnbarn?

Mina barn får aldrig ngt utom just när de fyller år och vid jul. Och då är det som pliktskyldigast. Mina barns kusiner får däremot titt som tätt.

Alltså jag känner att det här blir lite självömkan nu. Det är inte meningen. Jag försöker acceptera hennes agerande hellre än att bryta med henne eftersom det trots allt är barnens mormor. Men i mitt hjärta förlåter jag henne aldrig. Kusinbarnen föddes först och det är väl därför det är som det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 378
Senast: warg
·
Övr. Barn Nu börjar troligen snart dotterns pappa höra av sig, gissar jag. Jag har blivit vän med hans mor, dotterns farmor alltså, och hans ena...
2
Svar
21
· Visningar
4 554
Senast: Enya
·
Övr. Barn Jag har nog skrivit fler trådar tidigare om min svärmor. Om att jag upplever att hon favoriserar mina barns kusin, det finns olika...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 510
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp