Rätten till 15 timmar??

Sv: Rätten till 15 timmar??

15 timmar tycker jag räcker för min son. Två dagar med de barn han ska gå med upp till åk 9. Jag har vänner med barn i samma ålder som vi umgås med på vår fria tid så leka blir det fler dagar i veckan. Men inte med barnen som han går med.
 
Sv: Rätten till 15 timmar??

Förhoppningsvis min sista uppdatering!!

Förskolan har pratat med rektorns chef. Nu har sonen rätt till sina 15 timmar och ska inte längre särbehandlas!!!

Så otroligt nöjd med mej själv och min envishet!! Han får sina nya timmar veckan efter lovet!!

Lite mer hade jag gärna ifrågasatt som i form av vissas bemötande av mej osv men när man vinner en fajt så får man bara backa undan och vara nöjd.
 
Sv: Rätten till 15 timmar??

Grattis! De ska följa gällande regler och inte snickra ihop egna! Även om ni har mycket vänner med barn tycker jag inte 15 timmar är mycket. Helst inte när de är 5 år och/eller går sista året. Det är då de lärs att vara mer självständiga och klara sig mer själva som en förberedelse för förskoleklass. Speciellt sista terminen.
 
Sv: Rätten till 15 timmar??

Bra jobbat !
Det lönar sig att vara envis när man vet att man har rätt, då är det fint att få rätt också !
 
Sv: Rätten till 15 timmar??

Förhoppningsvis min sista uppdatering!!

Förskolan har pratat med rektorns chef. Nu har sonen rätt till sina 15 timmar och ska inte längre särbehandlas!!!

Så otroligt nöjd med mej själv och min envishet!! Han får sina nya timmar veckan efter lovet!!

Lite mer hade jag gärna ifrågasatt som i form av vissas bemötande av mej osv men när man vinner en fajt så får man bara backa undan och vara nöjd.

MYCKET bra jobbat TS!!! :bow::bow::bow:
 
Sv: Rätten till 15 timmar??

Grattis! De ska följa gällande regler och inte snickra ihop egna! Även om ni har mycket vänner med barn tycker jag inte 15 timmar är mycket. Helst inte när de är 5 år och/eller går sista året. Det är då de lärs att vara mer självständiga och klara sig mer själva som en förberedelse för förskoleklass. Speciellt sista terminen.

Ja du kanske har rätt i det stora hela. Men även om jag blev beviljad mer timmar skulle jag antagligen inte ta emot dem. Jag tycker 15 är lagom för stunden.
När han är 5 kommer han antagligen vara där mer då jag om nåt år kommer vilja ha andra tider på jobbet. Samt att jag kanske om nåt år utökat mina procent på jobbet. Men lillan är för liten för att vara där så mkt än..


Hur som så har barnets bästa hamnat i fokus. Inte förskolans bästa.


Tack alla. Jag blev så himla glad idag:D
 
Sv: Rätten till 15 timmar??

Förhoppningsvis min sista uppdatering!!

Förskolan har pratat med rektorns chef. Nu har sonen rätt till sina 15 timmar och ska inte längre särbehandlas!!!

Så otroligt nöjd med mej själv och min envishet!! Han får sina nya timmar veckan efter lovet!!

Lite mer hade jag gärna ifrågasatt som i form av vissas bemötande av mej osv men när man vinner en fajt så får man bara backa undan och vara nöjd.

Så himla bra, heja dig!!!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 874
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 722
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 429
Senast: Destiny_D
·
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 927
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp