Rådjurshorn

Kibani

Trådstartare
Fröken lapphund hittade sig ett fint rådjurshorn på skogspromenaden imorse och nu undrar matte:

Är det en bra sak för tandmotion?
Kan jag göra något åt det om den börjar lukta äckel? (hade jag haft uteplats så vore denna punkt inga problem)
Kan det vara en bra sak att lära in apport med eller är det dömt att misslyckas när hon vill gnaga på det?

Oavsett så tycker Ziva det är jättemumsigt:d så det hade varit synd om hon inte får ha den kvar

Sv: Rådjurshorn

Våra hundar hemma brukar få horn och klövar när vi slaktar,de tycker det är gott och brukar gå runt och drälla dem lite här och där.
Har aldrig märkt att de blir dåliga i magen eller annat.I och för sej har de det ute på gården och får absolut inte dra med dem in.....

Jag hittade ett rådjurshorn i skogen som jag tog med hem.
MYCKET uppskattat var det!

Han blev lite hård i magen men inget konstigt, är iof van vid ben och rått kött.
Hornet har absolut inte varit äckligt på något sätt, helt torrt och fint (beror väl kanske iof på om det har "trillat av" eller blivit avslitet med något kött på).

Tack för svar, måste erkänna att jag hade inte en tanke på att hon ev kunde bli dålig i magen av det :o

Det ser ut som ett rent tappat horn iallafall, den änden det var lite päls kvar på har hon redan demolerat och stinka har den inte börjat med ännu trots ett dygn inne:)

Men vad tror ni om iden att använda den som apportbock? Eller är det som sagt dömt att misslyckas för att hon vill tugga på den? En sån vanlig i trä tycker hon nämligen är dötrist till min frustration:p

Då skulle jag heldre änvända hornet som belöning för en bra apportering av vanlig apport. Just för gnaget.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Hundhälsa Min rottis är nu 14 månader, hon har ätit ProPlan puppy robust fram till förra månaden då jag började ge ProPlan adult robust. Jag har...
Svar
8
· Visningar
4 048
Senast: ch791022
·
Hästhantering Bakgrundsfakta häst: 17år, aktiv pensionär, f.d Grand Prix-pålle, snäll i all hantering och ridning men har lite spöken som jag...
Svar
13
· Visningar
2 144
Senast: fourlegs
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat