Radetzky xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hypermyzan
  • Startdatum Startdatum
H

Hypermyzan

Har ett sto vars morfar är RADETZKY XX
om det är nagon som vet det minsta lilla om honom sa snälla svara....
PySs :banana:

Här finns stam och reggade fullblodsavkommor.

Radetzky startade 35 gånger, med 3 segrar 6 andra och 5 tredjeplaceringar som resultat. Vinstsumma 68 282 pund.

Jag har en bild på honom i en gammal hingstkatalog som jag inte hinner scanna in nu. Vill du ha den?

Tack, du får jättegärna fixa bilden på honom till mig!!
Tack!! :D

har en kompis som har en häst som antingen har honom som morfar eller pappa, kommer inte ihåg riktigt.. Men det är en riktigt toppen häst iaf!

Mitt avelssto är e Radetzky (Vicky xx heter hon).

Han har lämnat en hel del bra fullblod, var med på vinstrikaste avelshingst-listan (topp 10) under några år i början av 90-talet. Vet ej hur han funkat som morfarshingst?

Vad beträffar halvblod återfinns han väl främst som morfarshingst på en del ställen. Tror också att han verkade i Danmark några år?

Är det en hingstkatalog där han presenteras med offentligt omdöme etc? I såfall skulle jag bli JÄTTEGLAD för en kopia på hela sidan! Jag har nämligen ingen katalog från de åren han var i avel.

Messa mig om du finner det möjligt!

Tyvärr hade det inte inkommot någon info från ägaren :mad:

Det är halvblodshingstkatalogen från 1987. Det står:

RADETZKY XX svbrun. prem B
Född 1973 hos Magnus Berger, England.
Stammen. 1984-
Egna löpresultat: de jag skrivit ovan
Inga uppgifter har inkommit från ägaren.
Ägare: Stall Senni, Box 17539, 200 10 Malmö + tel.
Betäckta ston/därav födda föl:84/32 - ej redov, 85/27 - 11, 86/35

Sen står det tyvärr inget mera. Det verkar som om katalogmakaren hade ambitionen att få med alla fullblodshingstar som fanns då i katalogen för t ex är Son of a gun, Vleuten och Manesco med för första gången.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 416
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar