Jag köper inte häsatr efter stam utan efter vad jag vill ha..
En bra trevlig individ med bra gång.. sen skiter jag totalt i om mamman eller pappan är "skit"hästar..
Finns tonvis med hästar somär "skitstammade" som lyckas komma både till SM och VM så..
Skit i stammen å kolla på hur hästen är..
Köper du en häst om den är skit bara för den råkar ha vad vi människor kallad BRA stamm?
Och vad är BRA stamm?? det ligger väl endå i betraktarens öga det ärinneflugor.. ena året är en hingst WOW och andra året är han helt ute för det har kommit nyare"bättre" hingstar![/QUOT
Men snälla..för det första så var det absolut inte det som tråden handlade..det som blev skrivet var att det bara var dåliga föl utan stam som såldes som slaktföl , och det svarade jag med att det inte riktigt stämde..
jag skrev att vissa har riktigt bra stam..jag vet inte hur du kan ta det som att jag tycker att alla hästar utan stam är dåliga hästar..
Sen tycker jag att det är lite konstigt att skriva att man inte ska kolla på stam över huvud taget..du menar att alla duktiga avlare som satsar på topp avel bara snackar massa skit..
Visst kan du hitta fina hästar utan stam, men det är ju svårt att avgöra på en fölunge som du ser på bild..