På min morgonrunda jag går varje dag med hunden så går jag bla genom ett villaområde. På en av tomterna så brukar jag se en katt ibland. Den sitter i ena hörnet av tomten och den brukar ha lite fat och talrikar runt sig så dom som bor i huset matar den. Det jag har sett av den så ser den väldigt mager ut. Pälsen är gles på rumpa och svans. Den har något sår som rinner på ena örat och det ser ut som om den troligtvis har skabb i öronen också. Jag har tänkt att jag skulle gå och knacka på i huset och höra mig för lite om katten. Men imorse, tack och lov så satt det en man i trädgården. Vi hälsade på varandra och jag passade på att fråga lite om katten. Det var inte deras katt och dom trodde att det var en föredetta tamkatt som någon slutat bry sig om. Dom hade två egna katter och kände att det räckte med dem. Jag sa att jag skulle se om jag kunde hjälpa dem på något sett och att jag skulle höra av mig.
Jag har haft katt hela livet men efter att jag flyttat hemifrån så blev det inte så. Skaffade hund så jag har nöjt mig med det ett tag. Men har saknat att ha katt och jag tänkte att detta var ju ett passande tillfälle. Så nu har jag fixat en bur med handuk i, en burk tonfisk i olja och ett brev till husägarna och satt på deras tomt. Dom var inte hemma när jag var där precis. Så nu hoppas jag att dom ringer snart och säger att dom fångat katten
Håll tummar och tassar allihopa nu
Jag har haft katt hela livet men efter att jag flyttat hemifrån så blev det inte så. Skaffade hund så jag har nöjt mig med det ett tag. Men har saknat att ha katt och jag tänkte att detta var ju ett passande tillfälle. Så nu har jag fixat en bur med handuk i, en burk tonfisk i olja och ett brev till husägarna och satt på deras tomt. Dom var inte hemma när jag var där precis. Så nu hoppas jag att dom ringer snart och säger att dom fångat katten
Håll tummar och tassar allihopa nu