Rädda katt!

Sv: Rädda katt!

Hoppas att ni lyckas fånga in katten & att den inte blir allt för skräckslagen.
Låte den bara för allt i världen inte komma undan första gången utan var helt bombsäkra på att ni kommer kunna ta den... annars är det nog stor risk att ni aldrig ser den mer.

:bow: Till dig som vill ta hand om & ge denna katt ett bra hem :bow:

Lycka till!!!

Vi lyckades fånga katten idag. Vi åkte in till veterinären. Dom sövde honom och skulle undersöka. Då upptäckte dom att han hade tumörer i hela öronen. Dom opererar det på stora ställen men det är väldigt smärtsamt och om det är elakartat så kommer det tillbaka igen. Och det är ju inte så lätt att ge honom efterbehandling heller när han är så skygg. Om han skulle behöva ha droppar i öronen eller så..Veterinären ringde. Hon tyckte det var bäst att ta bort honom. Jag håller nog med. Men det är så sorgligt.

Nej... :cry:
Men det var nog bäst för honom. Även för en trygg katt skulle det vara en prövning. Men det var skönt att han iaf fick avlivas och inte gå och självdö till slut.

Nej så tråkigt :cry:

Som Heulwen sa, nu slipper han åtminstone gå länge och kanske lida :(

Stor tröstkram till dig för att du tog dig an katten, försökte så och gjorde honom den här sista tjänsten.

I det här fallet var det nog det bästa man kunde göra -att se till att katten fick en smärtfri död.

Tack så mycket allihopa. Ja bättre det än att självdö i någon buske..Det kanske dyker upp någon annnan kise jag kan hjälpa, vem vet.

Jättetråkigt!! Men en stor eloge till dig som engagerade dig! Och det finns kisar som behöver goda hem, så din kissekompis finns nog där ute :)!

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 276
Senast: Eva S
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 195
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 207
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar