Rädd medryttare, hjälp!

Melli

Trådstartare
Jag har fått en medryttare som ska rida under sommaren på en av fjordstona. Allt gick bra till en början och både hon och hästen verkade trivas med varandra.
Nu har dock mitt sto tagit överhanden och gått tillbaka till den pållan hon var för flera år sedan. Vill inte bli ledd och bråkar vid ridningen. Jag har lyckats jobba bort beteendet med NH träning och hon har blivit jättefin och lyhörd, men nu alltså gått tillbaka.

Problemet ligger i att jag inte vet hur jag ska instruera medryttaren så hon förstår vad jag menar. Jag är urkass på att förklara saker! Kan ni ge mig tips på hur hon ska jobba med pållan? Tjejen har inte jobbat med NH tidigare men verkar vilja lära sig. Jag kan inte assistera så mycket och visa henne för jag går på kryckor med gipsat ben :crazy:

Det är tyvärr dåligt med det. Det enda jag känner har det som jobb och välgörenhet är inte hennes grej, vilket är fullt förståeligt. Kanske kunde fråga tjejen om hon vill betala 100 kr timmen för att lära sig!

Nee, det är ju sant, man kanske kan smöra lite :angel:

Tror dock inte att hon går med på det. Hon tog ut 100 spänn i timmen från en gammal barndomskompis :smirk:

Mocknings-smöreri kanske går dock :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 097
Senast: Blyger
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur