Rädd-lukt?

Trissa

Trådstartare
Min ena hund lyckades tränga in katten i ett hörn i går, och fullt slagsmål utbröt förstås. När jag fått undan hunden och räddat kattstackarn kände jag en tydlig lukt i rummet, nästan som kattkiss, men inte riktigt ändå. Var det något som utsöndrades för att hon blev så stressad? (och rädd, säkert)

Sv: Rädd-lukt?

Katter kissar ofta på sig om de blir stressade eller rädda. Praktiskt tex när de faller, då det kan rädda blåsan från skador om den är tom när katten slår i marken.

Sv: Rädd-lukt?

Jag tror också att katten helt enkelt släppte ifrån sig kisset. Förekommer faktiskt i slagsmåls-situationer.

Men det finns ett tänkbart alternativ till: utsläpp ur analsäckarna. Det finns katter som kan t.o.m. småspruta - ja faktiskt nästan som skunkar.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 726
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama