Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
havreflinga skrev:(Svara helst: "Nej, ta det lugnt med dammsugningen men rid så mycket du vill!" )
havreflinga skrev:Alla skriver eller säger det, men det är ju inte så kul...
Allt har gått så bra innan. Jag har varit pigg och aktiv och nästan ridit mer än vanligt. Och så kommer detta helt plötsligt!
Fast jag har bara liiiite ont än så länge. Måste jag verkligen sluta med allt kul redan nu? (Svara helst: "Nej, ta det lugnt med dammsugningen men rid så mycket du vill!" )
Pauling skrev:Ursäkta, jag försökte bara uppföra mig lite korrekt. Själv slutade jag naturligtvis inte rida förrän jag fick be kompisen om hjälp att ta av ridstövlarna efteråt för att jag hade så ont så jag inte kunde röra på benen.
Och så satt jag upp 2,5 vecka efter mitt kejsarsnitt....och andra sidan kände jag fortfarande av foglossningen 6 månader efter förlossningen. Jag vet inte, det kan ju ha något samband:smirk: .
havreflinga skrev:Jag har ju bara lite ont. Jag vaknar t ex inte på nätterna av att det gör ont. Inte än i alla fall...
Lovis skrev:Jag har haft foglossning regält i 4 veckor nu, och observera att jag är i v 17, nu!!
---
Rida kunde jag ej efter v 10.
Det som händer är ju att bäckenleden blir rörligare, och det blir en belastning när du exempelvis går, eftersom att du tar och vrider till då i höften. Så gå med korta små steg i lugn takt, för det minskar belastningen på bäckenbenet.
Ligg på sidan med kudde mellan benen (ger en jämnare belastning på bäckenet) eller på rygg.