Rädd för att vara själv!

F

froggy

Min foderhäst kom hit för 1 vecka sen, och jag har upptäckt att hon är livrädd för att vara själv, både i stallet och när man är ute och går och rider. Hur ska man göra för att vänja bort sådant? Hela hon skakar och hon vägrar att stå still i gången. All hjälp och liknande är välkommet!

Sv: Rädd för att vara själv!

Hon är antagligen osäker på dig och sin nya miljö. Hon behöver tid att vänja sig vid allt det nya så var snäll mot henne och undvik att vara ensam i stall och att rida ut själv. När hon känner sig trygg med dig och sin nya miljö kommer hon nog slappna av. Hör med ägaren hur hon varit i gamla stallet då vet du vad du har att förvänta dig. Har hon inte haft problem med att vara själv där så ger det nog med sig. Var hon nervös där också ligger det nog tyvärr i hennes natur.

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 052
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V