Sv: Råd till en rottisspekulant
Hej
Jag tycker du mycket väl kan köpa en rottis som första hund. Det gjorde jag. Jag är inne på mun 4 e nu.
Bör tänka på
Kolla upp kennlarna, Kolla på rottweilerklubben.
Läs allt du kommer över om rottisarna.
Det finns mycke skit på marknaden.
Gå på utställningar. Gå och kolla på brukshunds klubbarna.
En rottis är en en mycket fin familje hund. Jag har 4 barn o rottis. kanon bra.
Man skall vara en BRA ledare. Hunden får aldrig ta komandot. Hunden vill ha mycke motion . Jobba med huvudet. Då är det en kanon hund.
Ta en tik som första hund.
Jag har en kompis som köpte systern till mig. Hon hade aldrig haft hund. Det fungerar gör bra. Hon går o tränar för tävling.
Här är min i full fart
http://www.pixbox.se/alb_show_id751792_page0.html
PM om du vill veta mer
Hej på er bukefalister!
Jag sitter hemma i min lägenhet, skyddad men ändå beredd på att se ett gäng arga bukare med facklor, högafflar och hagelgevär samt en snara i högsta hugg för att förinta mig.
Skämtåsido... Jag ska väl börja med att berätta att jag har funderat länge och nu bestämt mig för att köpa en rottweiler när jag har råd. Det betyder alltså att det kommer ske senare, inte snart.
Ska börja med att berätta vad jag vet vad som innebär när man har en rottweiler. De är ingen ren sällskapshund, som jag vet.
Min fråga är, har ni några tips och råd och vad man ska tänka på när man skaffar en rottweiler? Det blir min första hund, men jag har mer eller mindre levt med hundar och varit med från början när mitt ex hade valp. Men jag har ingen stor erfarenhet, men kommer att gå valpkurser, m.m och ta hjälp av människor som kan hundar.
Varför rottis? För jag har fäst mig vid den rasen, har alltid tyckt om den rasen. Och så kan de också bli en bra vakthund, så jag kan känna mig trygg med hunden
Hej
Jag tycker du mycket väl kan köpa en rottis som första hund. Det gjorde jag. Jag är inne på mun 4 e nu.
Bör tänka på
Kolla upp kennlarna, Kolla på rottweilerklubben.
Läs allt du kommer över om rottisarna.
Det finns mycke skit på marknaden.
Gå på utställningar. Gå och kolla på brukshunds klubbarna.
En rottis är en en mycket fin familje hund. Jag har 4 barn o rottis. kanon bra.
Man skall vara en BRA ledare. Hunden får aldrig ta komandot. Hunden vill ha mycke motion . Jobba med huvudet. Då är det en kanon hund.
Ta en tik som första hund.
Jag har en kompis som köpte systern till mig. Hon hade aldrig haft hund. Det fungerar gör bra. Hon går o tränar för tävling.
Här är min i full fart
http://www.pixbox.se/alb_show_id751792_page0.html
PM om du vill veta mer