Råd gällande lindor!!!

R

reminiscing

Hej har nyligen köpt ett par framskydd till fältävlan, NEW!
Som man ska tydligen linda fast med lindor, köpte dem beganade.
Men undrar vad jag ska ha ch annvändfa mig av för linda eftersom dessa skydd enbart sitter som ett senkydd ch inte helt runt som en padd???

Snäll hjälp mig tusen tack!!

_r_en_slags_pad_som_ska_lindas_ver_har_en_st_l_skena_i_sig_f_r_att_skydda_senan__1187101807.jpg

Är en slags pad som ska lindas över har en stål skena i sig för att skydda senan!!

50801112_2_1187101862.jpg

Sv: Råd gällande lindor!!!

Nu är ju inte jag nån expert, och kan inte riktigt svara på din fråga heller,

men känns det inte lite läskigt att ha lindor i terrängen? Tänk om de går upp och fastnar i ett hinder? Det är väl ingen egentligen som hoppar med lindor, och i terrängen är det ju fasta hinder som inte dras ner om hästen fastnar...

Bara en spontan tanke.

Ja, tyvärr måste jag nog säga att du gjort ett lite dåligt köp...att linda i terrängen är inte att rekommendera. Men om du nu måste använda dessa så se till att tejpa lindorna MYCKET noga så de inte kan gå upp.

Det är vanliga elastiska lindor du ska använda.

Jag hade inte använt dem till terrängträning/tävling. Skulle aldrig vilja ha mina hästar lindade utan skulle köpt riktiga skydd istället.

Liknande trådar

Övr. Barn Bakgrunden till den här tråden är ett verkligt, aktuellt fall, som fått mig att fundera på hur systemet fungerar i verkligheten. Tanken...
Svar
10
· Visningar
1 462
Senast: ameo
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669
Western På grund av dåligt väder ute, blev jag akut läshungrig härom dagen. Jag gick in i en kiosk och köpte tidningen "Lucky Rider" 4.2007...
Svar
12
· Visningar
1 776
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 396
Senast: Oasis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar