Råd behövs, STOR beslutsångest

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Tanken som slår mig när jag läser det du skrivit är att han inte vill ha detta barn pga att han inte fick planera det utan att det blev ett oups.
Jobbet med ett barn verkar han inte heller vara emot, han försökte ju få ett med sin förra sambo!
Och han är tydligen inte sämre än att han har ork för TVÅ valpar och det redan nu i sommar.

Lycka till och hoppas att det går bra vilket du nu än beslutar dig för!!
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Kamomilla skrev:
Jobbet med ett barn verkar han inte heller vara emot, han försökte ju få ett med sin förra sambo!
Och han är tydligen inte sämre än att han har ork för TVÅ valpar och det redan nu i sommar.


Jobbet med att tillverka barnet verkar han heller inte haft något emot.....:devil:
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Det är jätte svårt som dom andra har sagt innan ge dig råd hur du kan göra. Imorrn är det två år sen jag gjorde abort. Och jag ångrar det än idag. Jag tvekade vad mitt hjärta sa och vad mina känslor sa och gick efter vad mitt ex sa att han inte ville.
Om du säger att du kan ta hand om barnet själv om det nu skulle sluta så är det bara att köra. Klart många av oss vill ha en kärnfamilj, men det ska inte låta dig få ett barn. Utan det ska vara andra saker som styr dig... Jag vet, det är ett svårt beslut.
Men om du väljer att behålla det så kan du nog glömma hundarna. Om han inte ens orkar prata om barn hur ska han då orka ta hand om en hundvalp?
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Det blir bebis! :bump: :banana: :rofl: Beräknad ankomst 24 december! (Av alla jäkla dagar var vi tvungna att göra bebis till det datumet... risken var ju 1/365..)
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Jätte kul att höra! Hoppas att allt går bra för er i fortsättningen också. Jag vet flera exempel på killar/män som verkligen inte ville ha barn , men som när det blev ett faktum tyckte att detta var det bästa som hänt dem.

I bland är det bra att oplanerade saker händer.

Kramar från Valborg
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Grattis!:)

Hoppas att du får en bra graviditet så att du bara kan njuta av ditt tillstånd! Lite oturligt kanske med datumet, men se det som att det är lättare för resten av släkten att komma ihåg...

Korpen (Som har tjuvläst)
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Grattis och lycka till!

Snacka om tydlig "pik" inifån magen. Knådden har lyckats förpacka sig som julklapp till mor och far!;)
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

grattis! mycket kommer säkert att falla sig mer naturligt under vägen för er och när bebisen väl är där är h*n omöjlig att motstå!

/sitter här med min 1-veckas... :love:
 
Sv: Råd behövs, STOR beslutsångest

Ja, tydligen ha h*n det :) Har inte sett det som så tidigare, för datumet har jag sett som något RIKTIGT dåligt... min mamma som fyller 19 dec är fortfarande, vid 53 års ålder, problem med rött pappaer på födelsedagspresenterna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 435
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 918
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 607
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp