V
Vikstrom
Jag har just nu en fyraåring på foder som jag har haft i fyra månader, började rida henne i sommar så har varit medryttare på henne fram tills jag tog henne på foder. Hon ska åka tillbaka till sin ägare nu i årsskiftet, och till sommaren ska hon säljas. Och jag är tillfrågad om jag vill köpa henne då. Men jag vet ärligt talat inte och vill gärna veta vad ni tycker. Hon är jättefin att rida, (kan tillägga att hon är kbl som inte funkade i travet) helt underbar att rida ut på, pigg men aldrig så hon sticker, kan busa lite ibland. På bana, och då man begär mer av henne kan hon bli lite envis men hon försöker iallafall och oftast går det bra. Jag gillar henne verkligen men hon har ju dock en dålig sida, som alla andra. I stallet, när man hanterar henne, alltså borstning, på/av täcket, och övrigt, är hon inte alltid så lätt att ha att göra med. Hon är väldigt orolig med sina ben och vill gärna sparka, i boxen kan hon trängas och hon försöker huggas ibland. Eller det är som mer hot, men ändå inte kul, det skapar ju en osäkerhet hos mig som ledare. Ändå har hon blivit avsevärt bättre sedan jag började med henne, och sedan vi bytte stall, men jag vet ju inte om det bara är en period i hennes liv som hon är så här, eller om hon alltid kommer vara så. Jag har försökt olika metoder för att få henne att vara "snäll", men det funkar inte riktigt ändå.. jag upplever att hon ser mig som sin ledare, då det inte är andra problem än just detta i stallet. Men jag känner att jag inte kan köpa en häst som jag inte känner mig helt säker med, även om jag verkligen på alla sätt gillar henne och jag vill inte skiljas från henne. Nu blev det långt, kanske ingen som orkar läsa, men har ni nu gjort det så kan ni ju skriva en rad och säga vad ni tycker