Quickstar -blod???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
S

Sighttosee

har ett burggraaf sto som har gett mkt fin avkomma med quickstar med iom att damen i fråga är 17 år i år så skulle jag vilja få tag på en yngre hingst gärna färsk semin med Quick star som far??nån som vet nåt?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Quickstar -blod???

Hmm var inne och tittade på honom , han ser mkt fin ut men så är ju det där med att kunna sälja avkomman efter en hingst som inte är så meriterad och inte heller har några direkta avkommor att skryta med heller....finns det någon som är mer meriterad? googlar febrilt men hittar inget, har faktiskt mailat ägaren till Quick Star direkt får se vad han svarar OCH vad det kostar.Men gärna fler förslag om det finnes.

Vet inte vad som finns utomlands, men i Sverige finns endast Quin.
Jag tror nog att han kommer att meriteras, men han är inte så gammal än.

Förstår faktiskt inte varför han inte används mer, det är en jätte fin hingst, som dessutom vann bruksprovet. Många frågar efter en förädlare bland hopphingstarna och det tror jag Quin kan vara, han är otroligt lätt själv.

Finns inga andra godkända söner i Sverige. Såg Quin på bruksprovet när han godkändes och blev väldigt förtjust både i hans typ och hoppförmåga.

Finns ingen sperma kvar på Quickstar, inte hos Nijhof åtminstone. Frågade för nåfra veckor sedan.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 611
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka